Učitelia, ktorí chcú žiakov zaujať a nie im len sucho odprednášať učivo, to majú ťažké.
Robia im problém preplnené osnovy: "Ako mám urobiť hodinu zaujímavou a príťažlivou, keď ledva stíham odučiť povinné učivo?" sťažuje sa učiteľka na druhom stupni bratislavskej základnej školy.
Chýbajú im však aj učebné pomôcky, ktorými by mohli žiaka zaujať. "Je dobré, ak sa na hodine niečo deje: dymí, iskrí, bojuje, búcha," myslí si Jozef Štencl, ktorý sa učiteľského povolania pre podmienky v školstve nedávno vzdal.
"Na hodine dejepisu som napríklad robil rekonštrukciu vraždy - asi si to pamätajú doteraz. Na fyzike sme robili super pokusy s ťažiskom či magdeburskými polguľami. Viete však, koľko dnes pomôcky stoja? Kostra mačky napríklad desaťtisíc," hovorí.
Školy o pomôcky majú záujem - tisíce až desaťtisíce na ne však nie. Vo firme, ktorá pomôcky distribuuje, nám potvrdili, že dnes si školy objednávajú skôr nárazovo, často najmä ku koncu roka, keď sa dostanú k nejakým peniazom od sponzorov."
Aké učebné pomôcky idú najviac na odbyt a koľko stoja? Čo robia učitelia, keď pomôcky potrebujú ale ich nemajú? Prispieva na ne štát alebo rodičia?
To všetko plus niečo o tom, ako spoznáte hyperaktívne dieťa a ako mu pomôcť, ale aj o tom, akú trojicu zákonov vláda schválila a čo budú pre školstvo znamenať, nájdete v utorok v denníku SME, v prílohe Škola a rodina.