„Všimli ste si, kedy sa divadlo stáva fascinujúcim? No predsa vtedy, keď má odvahu urobiť salto. Vtedy, keď prekročí hranice zabehaných stereotypov. Vtedy, keď sa stáva súčasťou biografie publika, súčasťou jeho osobného života,“ píše divadelná teoretička Nadežda Lindovská v úvode nového divadelného periodika Salto. Tento štvrťročník nepriamo nadväzujúci na zaniknutý časopis Tanec chce vyplniť medzeru v divadelnej kritike a reflexii nezávislej scény, zahŕňajúc súčasný tanec, pohybové divadlo, pantomímu, súčasnú hudbu či site specific projekty.
Témou prvého čísla je nezávislosť v tvorbe i v živote. Svoj postoj k nej vyjadrili tanečníci, choreografi, hudobníci a performeri. Tejto otázky sa dotýkajú aj rozhovory s Annou Sedlačkovou a Evou Karczagovou, ako aj texty o súčasných slovenských choreografoch. (zu)
3/4 revue
Vydáva Atrakt Art – združenie pre aktuálne umenie a kultúru, šéfredaktor Slávo Krekovič
Druhé číslo tohtoročnej Trištvrterevue, časopisu pre akcelerované vnímanie, uvádza editorial ospravedlňujúcimi slovami: „Hoci sme sa zatiaľ dlho a úspešne bránili monotematickým číslam (zastavte monotematické šialenstvo), v tom najnovšom sa obsahové polia chtiac-nechtiac prelínajú.“ Leitmotívom je „error nie je horor“: nedokonalosti, nepresnosti, omyly, odchýlky a chyby, ktoré sú v dnešnej dobe zdrojom pôvabu, tvorivých riešení, umeleckého a intelektuálneho pokroku.
Ťažisková téma je hackerstvo, hnutie zrodené z chýb počítačových sietí. Článok Haktivizmus je úvodom do kultúry hackerstva, učí vidieť rozdiel medzi crackerstvom a formami „internetovej občianskej neposlušnosti. Trištvrterevue píše o zábave v mestskom priestore – „zažiť mesto inak“, o Malevičovi, o skupine multimediálnych aktivistov Negativland, čo robia umenie z mediálnych nezmyslov.
Okrem toho Trištvrterevue hovorila v Paríži s teoretikom Pierrom Restanym, v Bratislave s programátorom a vizuálnymi inžinierom Zdenom Hlinkom, zrecenzovala desiatky kníh a cedečiek. (mf)