Aktuálne číslo časopisu Kino-Ikon otvára štúdia Petra Michaloviča a Vlastimila Zusku venovaná Jakubiskovmu filmu Postav dom, zasaď dom. Súčasťou bloku teoretizujúcich textov je predovšetkým dokončenie výkladu základných parametrov tvorby Jeana-Luca Godarda v jednom z prelomových období jeho tvorby, čo bola prvá polovica sedemdesiatych rokoch - revízia záujmu o politiku, začiatky práce s videom od Elisabeth Büttnerovej.
Ďalším príspevkom je pokračovanie výkladu semiotiky Charlesa S. Piercea od Marka Bičkoša. Samostatnou tematickou linkou je otázka „rodinného filmu“. Od sedemdesiatych rokov sa jej na poli film studies (aj z hľadiska semiopragmatiky) systematicky venuje jeden z najznámejších francúzskych teoretikov filmu Roger Odin. Kino-Ikon prvýkrát publikuje jeho text Rodinný film v ére videa a televízie. Okrem toho prináša pôvodný rozhovor s Rogerom Odinom, zaznamenaný počas jeho prednáškového pobytu v Brne. Za slovenskú stranu sa rodinné filmy režiséra Miša Suchého pokúsil kriticky posúdiť Václav Macek.
Profil Petra Kerekesa od začiatku jeho tvorby až po posledný film 66 sezón pripravil Pavel Branko. V reflexiách sa čitatelia dostanú aj k tvorbe Todda Solondza (Šťastie, Storytelling), prípadne si priblížia najnovšie filmy vybraných ázijských kinematografií, ako ich na MFF Rotterdam 2003 reflektoval Martin Ciel. V sekcii literárnych reflexií sú recenzie na knihy Stroj videnia Paula Virilia a memoáre Alaina Robbe-Grilleta V zrkadle spomienok. (sim)