Bývalí demokrati uvažujú o spolupráci s SMK

BRATISLAVA – Bývalí členovia DS združení v Občianskom konzervatívnom spoločenstve a SMK diskutujú o forme spolupráce s výhľadom do nadchádzajúcich volieb v roku 2002. Politici zatiaľ nechcú prezradiť nič bližšie, pretože to považujú za predčasné. P

BRATISLAVA – Bývalí členovia DS združení v Občianskom konzervatívnom spoločenstve a SMK diskutujú o forme spolupráce s výhľadom do nadchádzajúcich volieb v roku 2002. Politici zatiaľ nechcú prezradiť nič bližšie, pretože to považujú za predčasné. Predseda SMK Béla Bugár hovorí: „Túto otázku sme otvorili. Rokujeme, zvažujeme, ale veľmi citlivo, aby to bolo výhodné pre obidve strany.“

V SMK i v OKS sú názory, že vzájomné spojenectvo by bolo príspevkom ku konsolidácii demokratických pomerov a k prekonaniu etnického štiepenia politických strán na slovenské a maďarské.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

OKS tvoria bývalí členovia Demokratickej strany, ktorí ju opustili po zvolení Ľudovíta Kaníka za predsedu. Tvrdia, že hodnotový rebríček, ktorý vyznáva nové vedenie DS, je iný ako ten, s ktorým sú stotožnení oni.

Člen OKS, poslanec Peter Tatár považuje za prirodzených partnerov SMK a KDH. S týmito politickými subjektmi OKS konzultuje parlamentné aktivity. O konkrétnej forme spolupráce s SMK však Tatár ešte nechcel hovoriť. Na otázku, či sa dá očakávať, že do konca roka sa OKS zmení na politickú stranu, odpovedal: „Nedá sa to vylúčiť.“

SMK by podľa posledného prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky získala podporu 12,6 percenta voličov, OKS v prieskumoch zatiaľ nefiguruje. Dvojkoalícii OKS a SMK by podľa volebného zákona stačilo na vstup do parlamentu 7 percent. „Každý si musí uvedomiť, či riskneme sedempercentný prah. Nebudeme riskovať, čo ak náhodou motyka vystrelí. Je to otázka, na ktorú ešte republiková rada nedala odpoveď,“ hovorí Bugár.

SkryťVypnúť reklamu

Na poznámku, či by takéto spojenectvo nevyvolalo v časti SMK aj odmietavé reakcie, Bugár odvetil: „Vnútri strany prebieha diskusia a zatiaľ nie som ochotný o tom nikoho informovať. Ani novinárov. Odstredivých tendencií sa však nebojím. Treba vidieť niekoľko krokov dopredu. My hovoríme zatiaľ len o prvom kroku. Tým je nejaká spolupráca a až potom padne rozhodnutie.“

O konkrétnej forme spolupráce by mala rozhodnúť Republiková rada SMK asi do konca tohto roka.

IGOR STUPŇAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu