Hovorí sa: keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Rovnako môžeme povedať aj: keď dvaja hovoria to isté, nie je to to isté. Pretože jeden svoje presvedčivé argumenty podčiarkuje aj zvučným hlasom, príjemným vystupovaním, dobre načasovanými prestávkami v reči a schopnosťou pružne a vtipne reagovať na podnety okolia a druhý? Nejasne artikuluje, je nervózny, chŕli zo seba neprehľadné množstvo informácií a absolútne si nevšíma, či ho počúvame a či mu rozumieme.
Komunikovať totiž neznamená iba hovoriť, ale aj počúvať, zaujať, presvedčiť. A v neposlednom rade sú súčasťou komunikácie aj mimojazykové prejavy a signály tela.
O všetkých týchto oblastiach, ktoré s komunikáciou súvisia vás poinformuje kniha Josepha DeVita Základy mezilidské komunikace, ktorej tretie vydanie pripravilo na trh v tomto čase vydavateľstvo Grada.
Kniha je určená všetkým, ktorí potrebujú do tajomstiev úspešnej komunikácie čo najrýchlejšie vniknúť. Ide o ucelený pohľad na komunikáciu medzi ľuďmi vo dvojici, v malých skupinkách a verejnú komunikáciu, upozorňuje aj na jej kultúrne zvláštnosti, na súvislosti s kritickým myslením a uplatňovaním moci a vplyvu. Súčasťou publikácie sú zaujímavé rady, typy, praktické cvičenia a testy.
Autor: gal