Zákazník musí predložiť obuv, doklad o kúpe, reklamačný lístok a žiadosť o vypracovanie odborného posudku. Topánky možno zaslať aj balíkom.
Ešte predtým, než sa zákazník obráti na skúšobňu, mal by písomne varovať predajcu, ktorý odmietol jeho reklamáciu, že tak mieni urobiť. Kópiu listu aj s dátumom prevzatia si treba odložiť.
Ak skúšobňa dá zákazníkovi za pravdu, predajca mu musí preplatiť test a vrátiť aj peniaze za topánky. A to aj vtedy, ak ide o malú chybu, ktorá by sa dala ľahko opraviť. Predajca mal na to myslieť, keď odmietal reklamáciu.
Základný poplatok za skúšku je 1126 Sk. Za špeciálnu skúšku sa pripláca viac. Napríklad za vyskúšanie, či topánka prepúšťa vodu, sa platí 480 korún, za skúšku na púšťanie farby 350 korún.
V niektorých prípadoch sa pri skúške musí topánka znehodnotiť. Skúšobňa to však spotrebiteľovi vopred oznámi a on sa musí rozhodnúť, či so znehodnotením obuvi súhlasí.
Adresa autorizovanej skúšobne:
Vipotest Partizánske
Ul. gen. Svobodu 1069/4
958 01 Partizánske
Ktoré reklamácie bývajú neoprávnené?
Opotrebovanie materiálu. Bežne sa stáva, že sa ošúcha farba na podošve a vidno podklad. Nie je to chyba a teda ani dôvod na reklamáciu.
Podobne bežné je zvráskavenie povrchu koženej obuvi či usňovej topánky. Nesmú byť však na nej trhliny.
Často ľudia neoprávnene reklamujú obuv, ktorú nešnurovali alebo sa o ňu nestarali podľa návodu. Keď nie sú utiahnuté šnúrky, je podšívka namáhaná oveľa viac.