72-minútovú hranicu vypočítal britský špecialista na psychlógiu nakupovania Tim Denison po tom, čo jeho tím vyspovedal v supermarketoch dve tisícky ľudí. S mužmi i ženami psychológovia hovorili v čase nákupov spolu aj oddelene, aby našli štatistický priemer času, po ktorom nastáva konflikt.
Denisonov tím tiež zistil, že muži sa pri nákupoch správajú prevažne ako lovci: vedia presne, čo chcú, a keď to nájdu, ihneď to kúpia. Krvný tlak sa mužom zvýšil rýchlejšie a stúpol vyššie ako ženám, ale vrátil sa do normálu rýchlo po tom, čo muž kúpil potrebnú vec.
„Ženy sa správajú ako zberačky,“ povedal pre britský Independet Denison. „Túlajú sa po obchode, a nevedia presne, čo chcú. Krvný tlak sa im zvyšuje pomalšie, ale zostáva vysoký asi 15 minút po tom, čo niečo kúpili. To znamená, že ich vzrušuje samotný proces nakupovania.“
Okrem toho, ako tvrdí britský odborník, ženy sa lepšie orientujú v cenách tovaru a vedia nakupovať výhodnejšie. Ak narazia na výhodnú akciu, prebúdza sa v nich inštinkt zabijaka.
(ač)