Budúcnosť textilného priemyslu v EÚ je podľa komisára P. Lamyho dobrá

Brusel 28. októbra (TASR) Zavedenie označenia Vyrobené v Európe (Made in Europe) bude jedným zo spôsobov, ako chce Európska únia (EÚ) brániť textilný ...

Brusel 28. októbra (TASR) Zavedenie označenia Vyrobené v Európe (Made in Europe) bude jedným zo spôsobov, ako chce Európska únia (EÚ) brániť textilný priemysel na svojom území. Informoval o tom dnes v Bruseli komisár EÚ pre obchod Pascal Lamy.

EK chce ochrániť textilný priemysel v únii pred očakávanou ofenzívou z ázijských krajín potom, čo koncom roka 2004 zanikne platnosť režimu kvót na dovoz týchto druhov tovarov v medzinárodnom obchode. Postupné rušenie limitovaných kontingentov na dovoz textilných výrobkov k 1. januáru 2005 sa prejaví zvýšeným dovozom textilného tovaru z krajín, akými sú Čína alebo India, konštatoval komisár. EÚ nechce ponechať textilný priemysel vlastnému osudu, pretože podľa P. Lamyho "má riadnu budúcnosť v EÚ".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V zmienenom sektore v súčasnosti v únii pracuje 2,1 milióna osôb, po jej rozšírení o 10 nových členských krajín vrátane Slovenska v máji 2004 sa ich počet zvýši o 500 000. Na zachovanie uvedeného sektora bude potrebné zvýšiť export, uviedol predstaviteľ EK.

Podľa P. Lamyho EÚ môže získať nové trhy a pritom ťažiť zo svojej veľkej prednosti, ktorou je dobrý imidž vďaka kvalite a dizajnu textilných tovarov. Aj preto považuje za potrebné vytvoriť etiketu Made in Europe na textilný tovar a odevy, čo prispeje k zvýšeniu dôvery spotrebiteľov.

EÚ je v súčasnosti najväčším svetovým exportérom textilných výrobkov a po Číne druhým najväčším, čo sa týka odevov. Dovoz týchto tovarov, ktorý v roku 2002 predstavoval 71,4 miliardy eur a 34,5 miliardy v 1. štvrťroku tohto roka, vo veľkej miere presahuje vývoz. EÚ predala vlani do zahraničia textilný tovar za 43,5 miliardy eur a za 1. štvrťrok 2003 za 20,6 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

Informovala o tom agentúra AFP.

(1 EUR = 41,466 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu