ch niekoľko prototypov vozidiel, ktoré medzi sebou komunikujú bez toho, aby o tom niečo vedeli ich šoféri. Šéf vývojového oddelenia BMW Burkhard Göschel povedal, že vďaka hovoriacim automobilom budú v budúcnosti napríklad menšie kolóny na cestách. Princíp činnosti „mozgu“ vozidla bude podľa technikov jednoduchý. Ak sa auto bude nachádzať v kolóne, rozpošle signály o situácii na ceste vozidlám s rovnakou technikou na okolí. Tá vďaka dynamickej navigácii ukáže na displej vo vozidle šoférovi najschodnejšiu a najrýchlejšiu voľnú cestu k cieľu. Počítačový systém rozhodne o tom, či auto stojí naozaj v dlhej kolóne a či sa má o tom informácia poslať ďalej. Každé auto bude schopné byť vysielacou alebo prijímacou stanicou týchto a mnohých iných dopravných informácií. Podľa Göschela, ak bude 10 % automobilov v Nemecku vybavených touto modernou technikou, získa sa prehľad o celkovej dopravnej situácii v krajine. V Nemecku je prihlásených do prevádzky vyše 50 miliónov osobných automobilov.