sa chladnými mesiacmi sa mnohým motoristom robia vrásky na čele pri pomyslení na nepríjemnosti, ktoré nás čakajú pri jazde na mokrých, potom namrznutých a nakoniec aj zasnežených cestách. Situácia, keď prídete ráno k autu, na ktorom „sedí“ päťcentimetrová vrstva čerstvého snehu robí radosť snáď len okoloidúcim deťom. A ak sneženiu predtým predchádzalo mrznúce mrholenie a vrstva zmrznutej vody obalila auto ľadovou škrupinou, nenájdete na ulici rozladenejšieho človeka ako motoristu. Neprekonateľným adrenalínovým zážitkom sa nepochybne stáva aj jazdenie po našich zimných cestách. Zaslúžia si, aby sme im pri jazdení venovali v zimnom období oveľa väčšiu pozornosť ako inokedy. Povrch vozovky sa môže v zime rýchle premeniť zo suchého asfaltu na lesknúcu poľadovicu. Zvlášť vo večerných hodinách sa veľakrát rýchle zmení teplota okolitého prostredia a začne sa tvoriť tenučká vrstva zradného ľadu. Ani majiteľ modelu automobilu vybaveného pohonom 4x4, alebo všetkými dostupnými prvkami zabezpečujúcimi bezpečnú jazdu ako ABS, EBD, EBA - brzdový asistent, DSC - systém riadenia jazdnej stability či TCS- protipreklzový rozbehový systém si svojou jazdou nemôže dovoliť viac ako tí ostatní - „slabšie vybavení“. Nikdy nevieme, kde stretneme nezodpovedného vodiča bez zimných pneumatík, zarosenými sklami s nefunkčným ventilátorom, či nefungujúcimi brzdami. A keď vám takéto auto skončí v „kufri “ rovnaké problémy ako vinníka čakajú aj poškodeného. Poisťovne majú stále radšej klientov, ktorí platia a nič nechcú. Strata času a nervov pri vybavovaní náhrady škody, väčšinou z povinného zákonného poistenia vinníka sa nedá dobehnúť, ani zaplatiť. A keď spadáte do kolónky vozidiel starších ako štyri roky s plnou náhradou škody sa môžete rozlúčiť aj v prípade, že ste nič nezavinili a nárazníky ste meniť nechceli.
Jazdime preto tak, aby sme šetrili čas a peniaze, ale aj zdravie sebe aj druhým.
Autor: BEATA PLACHÁ