navyše, ako vyrobiť ľahké uhlíkové elektródy, tenké iba 2 milimetre. Tieto elektródy sú určené do automobilových palivových článkov s nízkymi až nulovými emisiami. Bežne majú elektródy hrúbku 3 milimetre a viac. Ich zmenšovanie nie je teda otázkou priestoru, ale skôr ceny. Práve náklady sú totiž jednou z hlavných prekážok na ceste, ako dostať palivové články na svetové cesty. Technológia je založená na elektrochemickej reakcii medzi vodíkom a kyslíkom.
Do programu palivových článkov investovali výrobcovia motorových vozidiel už milióny dolárov. Na rozdiel od klasického spaľovacieho motora nevytvárajú motory s palivovými článkami takmer žiadne a netoxické emisie. Ich produkty sú voda a teplo. Podľa agentúry Reuters nemecký koncern Daimler-Benz dúfa, že automobil bez emisií bude predávať už v roku 2004. (g)