Fúzie zasiahnu dodávateľov i predajcov

Zatiaľ čo svet čaká na správy o akvizičných zámeroch ďalších veľkých mien automobilového sveta, skutočná konsolidácia zasa skôr ich dodávateľov a dílerov. Vyplýva to z vyhlásení analytikov a predstaviteľov odvetví. Tlak na firmy, aby sa spájali, bude ...

Zatiaľ čo svet čaká na správy o akvizičných zámeroch ďalších veľkých mien automobilového sveta, skutočná konsolidácia zasa skôr ich dodávateľov a dílerov. Vyplýva to z vyhlásení analytikov a predstaviteľov odvetví. Tlak na firmy, aby sa spájali, bude silný najmä v Európe kvôli nutnosti znižovať náklady za rastúce investície do vývoja a výskumu. Sektor distribúcie automobilom je roztrieštený. „Díleri sú malí a je ich príliš mnoho,“ uviedol bývalý šéf General Motors France Mauarice Kniebihler. V Európe bolo podľa neho koncom minulého roka asi 60 000 dílerov, kým približne rovnaký trh v Spojených štátoch obsluhovalo len 22 700 dílerov. Navyše Američania sú presvedčení, že konsolidácia ich distribučných sietí nekončí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vo výrobe komponentov vlani Severná Amerika zaznamenala 286 fúzií, Európa 247, Ázia 48 a zbytok sveta 21. K tlaku na znižovanie nákladov u dodávateľov povedie i pokles rentability automobiliek. Zisk teraz tvoria zhruba tri percentá z obratu, kým v roku 1989 to bolo 7 percent.

Očakávanie vlny fúziía a akvizícií vyvolali koncerny Daimler-Benz a Chrysler. Predseda fran-cúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën Jean-Martin Folz však ďalšie fúzie medzi významnými automobilkami nečaká. Výnimkou je Južná Kórea, ktorá sa otriasa v základoch pod vplyvom krízy na ázijských finančných trhoch.

Jednou z ciest, ako znížiť náklady medzi dodávateľmi, je výroba štandardizovaných komponentov, kde nie sú potrebné špecifické verzie. Príkladom môže by jeden protiblokovací brzdový systém od firmy Robert Bosch. Ďalšou cestou je napríklad výber jedného dodávateľa na inštaláciu celého systému. Výhodou tejto stratégie je potom naviac dlhodobý partnerský vzťah s niekoľkými silnými dodávateľmi. (g)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 656
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 032
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 059
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 734
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu