Komerčné médiá pritom dostanú na výrobu relácii o EÚ spolu 11 miliónov korún a verejnoprávne médiá 5 miliónov korún.
Informovala o tom šéfka Odboru komunikačnej stratégie na Úrade vlády SR Martina Slezáková s tým, že Slovenská televízia (STV) dostala na výrobu troch relácií 3 milióny korún a Slovenský rozhlas (SRo) 2 milióny korún, hoci pôvodne obe médiá požadovali dvojnásobok pridelených prostriedkov. Financie im boli pridelené formou osobitnej dotácie štátu.
Programy o EÚ sa odvysielajú aj v komerčných rádiách a televíziách, pričom kritériom ich výberu bola kvalita projektu a sledovanosť daných médií. Pôjde spolu o 9 rôznych relácií za 3 milióny korún. V TV Markíza a v TV JOJ bude odvysielaných 11 rôznych relácií a spolu dostanú obe televízie na odvysielanie týchto programov 8 miliónov Sk, z toho Markíza 6,5 milióna a JOJ 1,5 milióna korún. Relácie pobežia ďalej v Rádiu Expres, Rádiu FUN, Rádiu Okey a Rádiu Twist. Relácie budú diskusné, publicistické, informačné a súťažné.
V rámci informačných aktivít sa budú raz mesačne vkladať do vybraných denníkov novinové prílohy s odbornou tematikou. Pôjde o Nový Čas, Pravdu, Sme, Národnú obrodu, Nový deň, Új szó a Romano nevol ďil. Do konca roku to budú tri prílohy na tému štrukturálne fondy, zoznam všetkých infocentier, respektíve voľný pohyb osôb a Európska únia ako inštitúcia.
Podľa Slezákovej už bežia v rámci aktivít odborné konferencie a semináre, ako aj relácie v médiách. Súčasne sa pripravuje tlač informačných materiálov a brožúr.
Fungovať by mala aj nová internetová stránka, ktorú bude do roku 2005 pripravovať firma Computel na základe výberového konania.