BRATISLAVA 10. októbra (SITA) - Vláda bude o Európskej únii (EÚ) informovať na internetovej stránke www.euroinfo.gov.sk. Záujemcovia na nej nájdu všeobecné informácie o EÚ, členstve Slovenska v únii, podmienky čerpania z eurofondov, ale aj zoznam inštitúcií v regiónoch, ktoré sa venujú európskej problematike. Stránku bude prevádzkovať firma Computel, s.r.o., ktorá na to do konca tohto roka dostane 2,5 mil. Sk. Celkové náklady do roku 2005, dokedy má Computel uzavretú zmluvu, budú osem miliónov Sk. Spoločnosť si Úrad vlády SR vybral v konaní bez zverejnenia. Podľa šéfky odboru komunikačnej stratégie Úradu vlády SR Martiny Slezákovej, podľa zákona mohli zadať túto zákazku aj priamo, dali však možnosť piatim uchádzačom, z ktorých najlepšiu ponuku mal Computel.
Webová stránka je súčasťou informačných aktivít kabinetu pred vstupom do EÚ. Po jej spustení otvoria začiatkom novembra Euro Info Centrum v Bratislave. Súčasťou informovania budú v tomto roku aj tri prílohy v printových médiách, každá v náklade 700 000 kusov. Zverejní ich Nový Čas, Pravda, Sme, Národná obroda, Nový deň, Új Szó aj rómske periodikum Romano nevo´il. Prvá, s názvom Štrukturálne fondy, by mala byť vložená v sobotňajšom vydaní 25. októbra. S mesačným odstupom bude publikovaný Zoznam všetkých infocentier, resp. voľný pohyb osôb a Európska únia ako inštitúcia.
Verejnoprávne médiá dostanú na informačné aktivity v tomto roku päť miliónov korún a súkromné, okrem printových, až 11 mil. Sk. Podľa Martina Urmaniča, hovorcu vicepremiéra Pála Csákyho, dostanú súkromné viac aj preto, že v predreferendovej kampani nedostali veľký priestor na to, aby sa do nej zapojili. Slovenská televízia (STV) dostane tri milióny a Slovenský rozhlas (SRo) dva milióny korún. STV pripraví tri typy relácií : Európske otázniky, Eurofondy od A po Z a Európske dialógy, spolu ich do konca roka odvysiela 35. V SRo bude téma EÚ dominovať najmä v Štúdiu kontakt, v Popoludní s rozhlasom, v Euromostoch, Sobotných dialógoch, Spektre a v relácii U nás doma. Ďalšie príspevky o EÚ si vypočujú poslucháči súkromných rádií Expres, Okey, Twist a Fun. Na ich výrobu dostanú od štátu celkovo tri milióny korún. TV Markíza a TV JOJ sa budú EÚ venovať v diskusiách, v publicistike a v pravidelných populárnych reláciách, ako je na Markíze súťažný Milionár. TV Markíza na to dostane 6,5 mil. Sk a TV JOJ 1,5 mil. Televízia TA3 sa venuje vstupu do EÚ pravidelne bez nároku na finančnú podporu.
Vláda podporuje aj rôzne semináre a konferencie a Euro Info Centrá plánuje okrem Bratislavy aj v Nitre, Banskej Bystrici a v Košiciach, ktoré by mali o EÚ informovať minimálne desať rokov. Na informačné aktivity v tomto roku vyčlenil kabinet celkovo 24,8 mil. Sk.