Široké a pestré spektrum zákazníkov

Ísť do obchodu je pre niekoho radosť, pre iného starosť. Niekto nákup berie ako príjemné spestrenie nudného pracovného dňa alebo osvieženie stereotypného víkendu. Vyžíva sa v prechádzkach pomedzi regály, obchytkáva vystavený tovar, komunikuje s personálom

- proste spoločensky žije. Iný pri predstave, že má vkročiť do supermarketu alebo hypermarketu, sa začne nervózne chvieť a nákup urobí čo najrýchlejšie a len s veľkým sebazaprením. Pritom si neustále opakuje, že všetko zlé raz skončí a keď sa mu podarí opäť doplniť zásoby v chladničke a mrazničke, nebude musieť tak skoro absolvovať túto nepríjemnú činnosť.

Každý sme iný, alebo ak by sme parafrázovali príslovie: Koľko ľudí, toľko prístupov k nakupovaniu. Náš postoj k obchodom sa odvíja od spôsobu myslenia, povahových vlastností, temperamentu či životného štýlu. Vyvíja sa už v detstve a často býva (kladne či záporne) ovplyvnený prístupom rodičov, s ktorými sme ako deti obchody navštevovali. Či už sa prispôsobíme mienke rodičov, alebo práve naopak - vytvoríme si na základe svojich skúseností vlastný názor, je čisto na každom z nás.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Každý zákazník je individuálna osobnosť

Charakterizovať osobnosť, jej myslenie, emócie a chovanie patrí do rúk odborníkov - psychológov. Existuje viacero typológií osobností, ktoré podrobne popisujú individuality jednotlivcov. Skúsme však aj my - len tak čisto laicky a amatérsky - nazrieť do davu kupujúcich a zaradiť ich podľa postupu pri nákupe a svojrázneho konania do určitých zákazníckych typov. Vznikne nám veľmi zaujímavé a pestré spektrum..

Povedz mi ako nakupuješ a ja ti poviem, kto si

Na príklade niekoľkých osôb a ich spôsobu nakupovania vyberme zo škály kupujúcich aspoň tie najcharakteristickejšie typy:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu