Podľa Združenia LPG Slovensko je na Slovensku schválené prerábanie aút na plyn len pri značkách Škoda, Daewoo, Fiat, Seat a VAZ. Ostatné sa oficiálne prerábať nemôžu, majiteľ auta by musel žiadať individuálnu prestavbu a na to potrebuje povolenie od okresného úradu, musel by dať auto podrobiť testom v Skúšobnom ústave dopravnej a stavebnej techniky v Žiline a získať od nej protokoly.
Ak auto nespĺňa niektoré požiadavky, musí majiteľ požiadať Štátny dopravný úrad ministerstva dopravy o výnimku. Administratívne aj finančne je prerábanie iného, ako doteraz schváleného modelu, pomerne nákladné. Aj preto je každé druhé auto jazdiace na propán-bután prestavané nelegálne.
V minulosti dovážal napríklad Renault niektoré modely vybavené aj pohonom na propán-bután priamo z tovární. „Také autá už neponúkame,“ povedali nám v jednej z bratislavských predajní Renaultu. Vo výrobnom programe má vozidlá s týmto pohonom napríklad aj Volvo, na Slovensko sa nedovážajú.
Po našich cestách jazdí zopár prerobených Fiatov. „Fiat s plynovým pohonom na Slovensko nedovážame, ale priamo v našich servisoch prerábame modely Punto. Ak si niekto kúpi nové auto, u nás ho prerobíme,“ povedali v jednej z bratislavských predajní Fiatu.
Na Slovensku je 124 oficiálnych montážnych dielní, v ktorých legálne prerábajú povolené modely vozidiel aj na pohon na propán-bután.
Z ekonomického hľadiska je to najvýhodnejšie palivo, ale oplatí sa len pri prejazdení väčšieho počtu kilometrov. Auto má aj omnoho dlhší dojazd, pretože môže jazdiť aj na benzín. Keď sa minie propán-bután, stačí prepnúť tlačidlom na benzín. Modernejšie autá prerábajú na automatické prepínanie. Auto štartuje na benzín a po zohriatí motora sa samo prepne na propán-bután. Je to dobré najmä v zime.
Problém býva s predajcami áut. Novému vozidlu sa automaticky končí záruka, ak do neho zasiahnu v inej ako autorizovanej dielni. Montážne dielne, v ktorých prerábajú na iný pohon, zvyčajne nebývajú autorizovanými servismi jednotlivých výrobcov automobilov.