Netradične „na pivo“ alebo ako byť nahý aj oblečený

Zadávatelia a reklamné agentúry musia hľadať nové komunikačné kanály. Dôvodom je to, že ľudia sú z roka na rok zasahovaní väčším počtom reklám, ktoré odmietajú.

Od roku 1997 po rok 2002 sa celková frekvencia reklamy na Slovensku (kino-reklama, magazíny, noviny, vonkajšia reklama, rádio, televízia) podľa agentúry ACNielsen takmer zdvojnásobila. Pod pojmom frekvencia reklamy rozumieme počet inzerátov, TV-spotov, rádio-spotov a vonkajšej reklamy za určité obdobie.

Kto vlastne sú Ad Avoiders?

Nárast frekvencie reklamy spôsobuje to, že ľudia začínajú reklamu odmietať, z čoho nemajú veľkú radosť zadávatelia reklamy a ani reklamné agentúry. Ľudia, ktorí odmietajú reklamu sa volajú Ad Avoiders (v preklade - „odmietači reklamy“).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Títo ľudia veľmi radi unikajú pred reklamou a doslova ju odmietajú. Avšak, často práve oni sú tými, ktorých chce zadávateľ pomocou svojej reklamy osloviť.

Zo záverov dlhodobého projektu, ktorý so zámerom znížiť mieru odmietania reklamy realizovala sieť reklamných agentúr Lowe & Partners v rokoch 1990 - 2002 pod názvom „Ad Avoiders“ sa zistilo, že títo ľudia majú podstatne väčšiu kúpnu silu, žijú dynamickejším životom a sú viac „open-minded“ ako ľudia, ktorí reklamu sledujú. A tu sa môžeme dostať do pozície, ktorá robí reklamu neefektívnou. Táto skupina ľudí má čím ďalej, tým viac možností na to, aby reklamu odmietala. Vhodným príkladom je vstup satelitných spoločností na televízny trh. Satelitné programy poskytujú menšiu kvalitu, väčšiu kvantitu, a s ňou aj viac dôvodov na prepnutie TV kanálu, alebo inak: na únik pred reklamou. Takto začínajú vznikať „Ad Avoiders“.

SkryťVypnúť reklamu

Viac, obmedziť, či zakázať?

Z 1. grafu je evidentné, že až 80 % slovenskej populácie si myslí, že reklama v televízii by mala byť obmedzená alebo zakázaná. Na ďalšom grafe je vidieť, že len 7 % populácie sleduje reklamu so záujmom. Aj napriek tomu, že tieto čísla hovoria o nezáujme Slovákov k televíznej reklame, stále ich dokáže ovplyvňovať a meniť ich mienku a myslenie. Ale aj napriek tomu je nevyhnutné hľadať riešenia, ako minimalizovať percento odmietania reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 458
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 104
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 671
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 024
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 136
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 738
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 557
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu