Tí, ktorí majú filipa alebo reklama očami jej tvorcov

V detstve som s vyvalenými očami pozerala na reklamy v rakúskej televízii - boli pre mňa esenciou lepšieho sveta „vonku“. Slinky mi tiekli pri pohľade na chlapčeka pojedajúceho chrumkavý chlebík natretý masielkom RAMA. Keď po revolúcii dorazila RAMA ...

V detstve som s vyvalenými očami pozerala na reklamy v rakúskej televízii - boli pre mňa esenciou lepšieho sveta „vonku“. Slinky mi tiekli pri pohľade na chlapčeka pojedajúceho chrumkavý chlebík natretý masielkom RAMA. Keď po revolúcii dorazila RAMA do predajní Jednoty, ihneď som si ju kúpila a bola som sklamaná. Obyčajné maslo mi chutilo viac. Bola to sila reklamy, alebo čaro nedostupného?

Dnes väčšina ľudí na reklamu nadáva. Svorne tvrdíme, že zásadne podľa reklám nenakupujeme. Ale reklamné agentúry aj sociológovia vedia svoje: reklamy predávajú výrobky, služby, menia postoje ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A reklama je prítomná, či sa nám to páči alebo nie. Ľudia, čo sa v reklamnej brandži pohybujú, sa ju snažia robiť predovšetkým tak, aby čo najlepšie slúžila klientovi. Niektorí pritom prichádzajú s odvážnymi, kreatívnymi nápadmi. Nie iba preto, aby zmenili zaužívané mustry a vyhli sa banalitám, ale aj preto, že sú presvedčení, že takto klientovi lepšie poslúžia.

A nápady našich kreatívcov už môžu konkurovať renomovaným zahraničným firmám. Reklamy majú vo svete aj u nás svoje festivaly a súťaže. Na Slovensku sa už dlhší čas za najkreatívnejšie reklamy a kampane udeľujú Zlaté klince a od roku 1998 aj Filipovia. Filip je cena za prínos do kreativity slovenskej reklamy. Postupne ju získali niekoľkí tvorcovia: Juraj Johanides, Rasťo Michalík a Milan Hladký, Vlado Struhár, Juraj Vaculík a Peter Kačenka. Pozhovárali sme sa s niektorými z nich o tom, čo pre nich svet reklamy znamená.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 471
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 126
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 697
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 017
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 250
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu