Martin Gärtner, výkonný riaditeľ Publicis Knut: „Oba denníky čítajú skôr vzdelanejší ľudia a ľudia v strednom a vyššom veku. Predsa len, ľudia so základným vzdelaním nečítajú temer nič, a mladí ľudia informácie radšej čerpajú z elektronických médií a internetu. So vzdelaním súvisí aj určitá otvorenosť novým myšlienkam a vyšší záujem o dianie v Európe a vo svete, či už je to globálna politika alebo oblasť kultúry. Čitateľov oboch denníkov spája úcta k človeku, povedané trochu nadnesene - sú to humanisti. V tomto všetkom sa skupina čitateľov denníkov SME a Pravda odlišuje od “priemerného„ Slováka.
Prípadné rozdiely medzi čitateľmi oboch denníkov sú podľa mňa spôsobené skôr vnímaním ich „značiek“, ako ich kvalitou, obsahovou stránkou. Obe značky majú za sebou dlhý a komplikovaný vývoj, ktorý sa odrazil aj v profile typického čitateľa.
Čitateľov SME môžeme častejšie stretnúť na uliciach veľkých miest a v Bratislave a čitateľov Pravdy skôr v stredne veľkých mestách. (S tým súvisia aj pomerne výrazné regionálne rozdiely - SME sa číta hlavne na západnom Slovensku, Pravda na strednom a východnom.)
Čitatelia SME sú o niečo mladší, majú v priemere okolo 40 rokov. Priemerný vek čitateľov Pravdy je o niečo vyšší, odhadujeme ho asi na 50 rokov.
Čitatelia SME sú väčší workoholici, práca je pre nich vzrušením a potešením. V práci sa snažia zlepšiť si postavenie a samo-zrejme, zarobiť čo najviac peňazí. Radi cestujú a spoznávajú svet, ktorý sa im pred 14 rokmi otvoril. Voľný čas venujú rodine, prípadne životnému partnerovi či partnerke. Radi sa stretávajú s inými, seberovnými ľuďmi a majú radi aktívny oddych - šport či už v prírode alebo v telocvični.
Čitatelia Pravdy sú o niečo „usadlejší“, žijú viac rodinným životom. Nemajú tak pozitívny postoj k moderným technoló-giám akým je napríklad internet. Relaxujú rovnako ako čitatelia SME na rôznych kultúrnych podujatiach, ale na rozdiel od nich, sa radi venujú aj záhradkám, a svojpomocnému zlepšovaniu svojho obydlia.“
POVEDALI
„Nárast predaného nákladu spôsobil dobrý obsah a pravidelné televízne spoty“
šéfredaktor Pravdy Petr Šabata - Trend 6. marca 2003
„Pravda pomáha slabším vrstvám prežiť“
generálny riaditeľ Petit Press Alexej Fulmek - Trend 6. marca 2003
„Treba sa pýtať, čo robili vydavatelia denníkov, keď mali ešte silnú pozíciu, aby si ju udržali. Veď do minulého roka (2000 pozn. red.) sa takmer všetky zaoberali politikou a nie vecami, ktoré ľudí zaujímajú.“
riaditeľ obchodu a výroby vydavateľstva Perex, a.s. Peter Mačinga
„Nie vždy platí, že z konkurenčného súboja médií má prospech čitateľ. Verím, že v prípade denníka SME ho čitateľ má.“
Milan M. Šimečka, šéfredaktor denníka SME