CPT, GRP,… skratky, za ktorými sa ukrývajú čísla. Rozhodujú o tom, či mediálne agentúry investujú z reklamného balíka do toho či iného denníka (týždenníka, rádia, televízie). Každý zadávateľ inzercie má predstavu, koho chce svojou inzerciou osloviť. Ale každý má problém, ako sa k tým správnym adresátom dostať. Hľadá odpovede na otázky - ako za čo najmenej peňazí osloviť čo najviac tých správnych čitateľov. Na tieto otázky sa snaží dať odpoveď projekt Market&Media&Lifestyle spoločnosti Median. Ide o kontinuálny marketingový prieskum zisťujúci životný štýl, mediálne správanie a spotrebi-teľské návyky obyvateľov Slovenska od 14 do 79 rokov. Prieskum poskytuje veľké množstvo informácii umožňujúcich bližšie špecifikovať ako sa správame, aké médiá sledujeme, čo kupujeme, ako využívame bankové služby, ale aj čo robíme vo voľnom čase a čo si myslíme o súčasnej politickej situácii. Kúzelníci v mediálnych a reklamných agentúrach z týchto čísiel varia správy pre zadávateľov reklamy a odporúčajú im na inzerciu tie médiá, ktoré najlepšie zodpovedajú ich požiadavkám.
Z posledného prieskumu sme sa napríklad dozvedeli, že:
* posledné vydanie denníka SME prečítalo alebo prelistovalo 361 500 čitateľov
* čitatelia denníka SME mesačne kúpia viac ako 450 520 kg pracích práškov
* 230 100 čitateľov denníka SME používa platobnú kartu
* 152 400 plánuje dovolenku mimo cestovnej kancelárie.