Londýn 29. september (TASR) - Ako hovoríte, môže rozhodnúť o tom, aké dobré miesto vo svete obchodu dostanete. Vyplýva to z výsledkov prieskumu britských výskumníkov vo Veľkej Británii.
Štúdia ukázala, že riaditelia spoločností by radšej spolupracovali so zákazníkom, ktorý má prízvuk Gordona Browna, ako s klientom, ktorý hovorí ako Ringo Star alebo Ozzy Osbourne.
Odborníci na prejav zo spoločnosti Aziz Corporation diskutovali s riaditeľmi britských spoločností a zistili, že predstavu o úspešnosti, pracovitosti a dokonca čestnosti klienta si utvorili práve z jeho prízvuku.
Zatiaľ čo južania a Škóti sa javili ako zvýhodnenejší, ľudia so silným liverpoolskym, birminghamským alebo západobritským akcentom by mohli uspieť oveľa menej. "Zostáva faktom, že nie je dôležité, čo hovoríte, ale ako to hovoríte," potvrdzuje riaditeľ spoločnosti Chálid Aziz.
Takmer polovica riaditeľov tvrdí, že hovorenie so silným miestnym prízvukom je nevýhodou vo svete obchodu, a iba sedem percent z nich si myslí opak.
Najhoršie dopadli ľudia s liverpoolskym prízvukom. Iba 15 percent súhlasilo s tým, že by mohli byť všeobecne úspešnými obchodníkmi, zatiaľ čo iba deväť percent ich opisujú ako ťažko pracujúcich a iba osem percent ako čestných.
Hoci ľudia z východného konca Londýna sa zdajú byť ťažko pracujúcimi, iba 16 percent súhlasí, že ľudia s nárečím cockney môžu byť menej čestní ako ľudia z inej časti Británie.