Tím britských psychológov zistil, v čom je problém. Rozdielny prístup k nákupom má vraj pôvod ešte v dávnych časoch, keď muž vyrážal z jaskyne na lov a žena zbierala plody. Keď ide teda nakupovať muž, znamená to pre neho premyslenú honbu za tovarom. Vždy vie, čo chce kúpiť a v obchode sa pohybuje premyslene, ako keby sledoval unikajúcu korisť. Zato ženy majú podľa britských psychológov len málokedy jasnú predstavu o tom, čo hľadajú. Pokojne sa prechádzajú medzi regálmi ako po lese, a ak im niečo padne do oka, rady to kúpia. Nákup im síce trvá podstatne dlhšie, ale ak je to možné, dokážu vyjednať oveľa výhodnejšie ceny.
Odlišný spôsob nakupovania súvisí aj s telesným usporiadaním oboch pohlaví, tvrdí vedúci výskumu Tim Denison. Keď lovec natrafí na to, čo hľadá, prudko sa mu rozbúcha srdce a upokojí sa až vtedy, keď má korisť vo svojich rukách – v prípade nákupu tovar v nákupnej taške. Ženy sú skôr zberateľky a ich srdcový rytmus žiadnymi silnými výkyvmi netrpí. Dokážu sa vzrušiť len myšlienkou na možný nákup, ale samotná akcia ich už natoľko nevzrušuje. Jednoducho, muži prinesú domov to, po čo vyrazili, a ženy to, čo nájdu.