Aegon vstúpil na slovenský trh

V poslednom čase sme boli nabádaní myslieť aegonomicky. To, že za aegonomickým myslením sa skrýva poisťovňa Aegon sme už zistili. Aké však je jej zázemie a čo chce dosiahnuť na Slovensku, to nám priblížil Ing. Peter BRUDŇÁK, generálny riaditeľ pobočky ...

V poslednom čase sme boli nabádaní myslieť aegonomicky. To, že za aegonomickým myslením sa skrýva poisťovňa Aegon sme už zistili. Aké však je jej zázemie a čo chce dosiahnuť na Slovensku, to nám priblížil Ing. Peter BRUDŇÁK, generálny riaditeľ pobočky zahraničnej poisťovne.

* Spoločnosť Aegon je na svetovom poisťovacom trhu známa už dlhé roky. Na Slovensku sa s ňou však stretávame po prvýkrát. Môžete nám priblížiť zázemie tohto koncernu?

- Materská spoločnosť Aegon má 150 ročnú históriu. Vznikla postupných zlučovaním viacerých poisťovacích spoločností. Stratégiou koncernu pre dcérske spoločnosti je pristupovať ku každej z nich osobitne s dôrazom na autonómiu riadenia dcéry a rozvoj podnikateľského ducha a lokálny manažment. Týmto princípom je verná aj na Slovensku. Samozrejme máme veľmi silnú podporu materskej spoločnosti, ktorá je však skôr vo forme konzultácií. Know-how budeme pochopiteľne čerpať od koncernu a aj od dcérskych spoločností v iných krajinách. Konzultujeme veľa vecí napríklad s maďarskými kolegami, keďže sú najbližšie k nám a majú podobný trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

* Koncern Aegon sa rozhodol uprednostniť slovenský trh pred českým. Z akého dôvodu?

- Bolo to zrejme spôsobené tým, že o slovenskom trhu mal koncern informácie, keďže sa zúčastnil tendra na privatizáciu Slovenskej poisťovne, kde bol v poslednom kole s poisťovňou Allianz. Počas tohto obdobia získal veľa poznatkov o slovenskom poistnom trhu a myslím si, že aj to ovplyvnilo rozhodnutie koncernu začať na Slovensku.

* Čo predchádzalo samotnému spusteniu činnosti poisťovne Aegon na našom trhu?

- V septembri 2002 schválila centrála koncernu Aegon v Haagu založenie pobočky na Slovensku „na zelenej lúke“. Úradu pre finančný trh bola v januári 2003 predložená žiadosť o licenciu na poskytovanie produktov životného poistenia. Vo februári 2003 sa otvorila konzultantská kancelária, ktorej úlohou bolo zabezpečiť úspešné etablovanie skupiny Aegon na Slovensku. Po niekoľko mesačnej diskusii s Úradom pre finančný trh, ktorá však bola pre nás nesmierne zaujímavá, nám bola 3. júna udelená licencia. Napriek tomu, že na úrady sa u nás väčšinou nadáva, my sme sa stretli s prístupom, ktorý by som rád vyzdvihol. Zo strany ÚFT išlo o nebyrokratickú konzultáciu pri získavaní licencie a malo to pre nás veľký prínos. Museli sme dopracovať niekoľko vecí, aby boli produkty skutočne šité na mieru pre slovenský trh a slovenské zákony, a pri tomto procese, ktorý je skutočne dlhodobý nenastali zo strany úradu žiadne prieťahy. Od septembra 2003 tak mohla spoločnosť Aegon na Slovensku rozvíjať svoju obchodnú činnosť.

SkryťVypnúť reklamu

* Aké sú hodnoty Aegonu, ktorých sa chcete držať na Slovensku?

- Rozhodne vyznávame hodnoty ako rešpekt, kvalita, transparentnosť a dôvera. Preto, čo sa týka všeobecne našich produktov na trhu, budú veľmi transparentné. To znamená, že klient bude veľmi jasne vedieť za čo platí. Budú flexibilné, budeme ponúkať životné produkty ako kapitálotvorné, tak i investičné. Ich hlavnou črtou okrem transparentnosti a flexibility je aj to, že napríklad každý klient má svoje osobné konto, s ktorým po dosiahnutí určitej výšky finančných prostriedkov môže voľne narábať. Myslím si, že to je určitá novinka, s ktorou Aegon vstúpil na trh.

* Čo ponúka Aegon klientom na slovenskom trhu?

- Aegon ponúka slovenskému klientovi produkty životného poistenia. Z oblasti kapitálového životného poistenia sú to Partner Univerzal, Garant Univerzal a Global Univerzal. Z oblasti investičného poistenia Partner Invest, Garant Invest a Global Invest. Pri produktoch investičného poistenia sa klient môže rozhodnúť pre investície do finančných fondov podľa jeho vlastného uváženia, zatiaľ čo pri produktoch Univerzal to robíme za klienta my, ako poisťovňa. Na tieto účely sme založili Aegon Investičné fondy, takže prostredníctvom nich sa bude môcť investovať. Okrem toho poskytujeme rôzne druhy pripoistení. Poskytujeme pripoistenie pre prípad smrti následkom úrazu, pripoistenie pre následky úrazu, pripoistenie pre prípad kritických chorôb a pripoistenie oslobodenia od platenia poistného. Ich výhodou je, že sú flexibilne pripojiteľné ku každému produktu, ktorý ponúkame. Svoje produkty budeme ponúkať v 25 kanceláriách na Slovensku a prostredníctvom 180 finančných poradcov, ktorí sú vyškolení a pripravení na predaj.

SkryťVypnúť reklamu

* Aký podiel chce Aegon dosiahnuť v oblasti životného poistenia?

- Chceli by sme v nasledujúcich piatich rokov získať 6 až 8 percentný podiel na slovenskom trhu životného poistenia.

* Počítate v budúcnosti aj s rozšírením vášho produktového portfólia?

- V prvom rade plánujeme poskytovať administratívne kvalitné služby, to znamená aby sme zvládli súčasné produkty a poskytovali rýchle poistky. Potom podľa požiadaviek trhu a ohlasov klientov budeme dopracovávať naše aktuálne produkty. Neživotným poistením sa neplánujeme zaoberať. Skôr pozorne sledujeme reformu v oblasti druhého kapitalizačného piliera dôchodkového poistenia a budeme hľadať možnosti ako participovať v tejto oblasti. Naše ďalšie kroky sa však budú odvíjať od konečnej podoby schváleného zákona. V súčasnosti sa však chceme stať lídrom v oblasti životného poistenia, čo sa týka kvality a produkcie, a na toto zameriavame všetko úsilie.

SkryťVypnúť reklamu

ERIKA REMEŇOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu