Medzi štúdie sa na Frankfurtskom autosalóne zaradil aj Seat Altea. Meno si španielsky koncept požičal od mesta Altea v Španielsku, rovnako ako pred časom Toledo. Otcom tvarov je dizajnérske centrum v Martorell pod taktovkou Waltera de Silvu. Vonkajší vzhľad je typicky južanský s nadväznosťou na už jestvujúce sériové modely aj doterajšie štúdie. Karoséria je na podvozku koncernu Volkswagen. Vpredu je prepracované zavesenie kolies so vzperami McPherson a vzadu sa objavilo viacprvkové zavesenie. Auto s rozmermi 4292 x 1812 x 1552 mm (dĺžka x šírka x výška) a s rázvorom 2 578 mm by nemalo zostať len v podobe návrhu. Predpokladaná sériová podoba modelu o ktorom sa hovorí, že má byť pilierom španielskej značky, deliac sa o miesto na výslní s modelmi Ibiza a Leon, sa má objaviť na budúci rok. Na záver ešte trocha technického korenia: pod prednou kapotou je motor s priamym vstrekovaním paliva 2,0 FSI. Jeho výkon 110 kW a maximálny krútiaci moment 200 Nm sa prenáša na predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku, alebo sekvenčnú Tiptronic. Podvozok disponuje účinným „Agile Chassis“, či DSR (Dynamic Steering Response - dynamická odozva riadenia), vyvinutými SEATom. Sériovú verziu čoskoro uvidíme na cestách.