Keby som mohol, celé Dlhé diely založím americkými autami…

Snáď každý šofér jazdiaci bratislavskými ulicami stretol aspoň raz v živote mierne exoticky pôsobiaci 6 metrov dlhý Lincoln Continental či biely Ford Mercury. Akoby vystrihnuté s amerických filmov. Človek, ktorý jazdí na týchto autách tiež nie je neznáma

persóna, aspoň medzi hviezdami šoubiznisu. Je ním Jožko Šebo, dlhoročný manažér skupín YPS, Tublatanka, Lojzo, Richarda Mülera a v súčasnosti Jany Kirchner.

Odkedy jazdíte?

Nakoľko sme bývali v nemocnici, asi od svojich 12 rokov som sa vozil na sanitkách so šoférmi. Vodičák mám asi od 21 rokov.

Volanty akých áut prešli vašimi rukami?

V roku 1973 som jazdil na Aero cyliling, tá by dnes mala cenu, ale neviem kde som ju záhadne stratil… Potom som mal prvé americké auto Ford Custom, ktorý mal asi 6 metrov.Ďal- šie boli 3 Volgy, Tatra 603, Citroen DS Fantomas, asi od roku 1992 som mal Škodu 1000. Tá sa mi veľmi páčila, ale ukradli mi ju. Niekedy v roku 1996 som kúpil Ford Mercury Grand Marqíz s rokom výroby 1986. V roku 1997 pribudol Lincoln Continental. Na autách najazdím okolo 50-60 tisíc km ročne. Asi pred rokom, keď sa moja manželka odhodlala jazdiť, objavil som niekde Cadillac Eldorado s automatickou prevodovkou. A odvtedy je spokojná…

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prečo práve veľké americké autá, ktoré do mesta nie sú veľmi praktické? Je to súčasť imidžu?

Veľké americké autá sa mi páčia nie kvôli iným, ale kvôli sebe. Nepôsobia tak stroho ako moderné sériovo strojmi vyrábané súčasné autá. V autách zo sedemdesiatych rokov je viac vidieť ľudskú prácu a um čo ich vyrobil. Priam cítiť ako sa im s láskou a záujmom niekto venoval. To ma teší. Hovorí sa nie, že mám auto, ale že mám Cadillac. Moje autá, vyrobené pred viac ako 15 rokmi sú pokrokové ešte teraz - majú klímu, elektrické ovládanie okien a sedadiel, tempomat a iné technické vymoženosti dnešných moderných áut. Som fanúšikom amerických áut a keď mám čas, chodím na rallye, zrazy alebo spanilé jazdy s American oldtimer club. Zdá sa mi, že aj ľudia, ktorí majú americké autá, sú slušnejší.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je údržba týchto typov áut finančne náročná?

Musím povedať, že ma môj Cadillac ešte nikdy nesklamal. A jazdím s ním hore dole do Prahy, bol som s ním tri- krát vo Francúzsku. Nič sa nepokazilo. A keď mám problém, existujú servisy na americké autá a súčiastky nie sú drahšie ako do súčasných priemerných áut.

Existuje nejaká nevýhoda amerických áut?

Nedá sa na nich jazdiť v zime, majú zadný náhon.

A čo súčasné autá? Vedia vás nadchnúť a zaujať? Otočíte sa na ulici za nejakým super novým modelom?

Súčasné autá ma vôbec nezaujímajú, nepáčia sa mi lebo sa mi všetky zdajú rovnaké, len názvy majú iné. Aj som sa odviezol v nejakých s kamarátmi, ale neoslovili ma väčšmi ako tie moje.

Zažili ste pri cestách aj dopravnú nehodu?

Nikdy som nezažil nehodu ako šofér, ale ako spolujazdec trikrát. Nepokúšam šťastie a vždy dodržiavam predpisy. Kde je 40 km predpísaných, idem štyridsiatkou, snažím sa predvídať reakcie vodičov predo mnou. Neponáhľam sa, a ak ideme na koncert do Prahy, trvá mi to aj 5 hodín. Preto ideme radšej v dostatočnom predstihu.

SkryťVypnúť reklamu

Dali ste niekedy šancu policajtom aby vám niečo mohli vytknúť?

Je pravdou, že keď ma zastavia policajti, sú prekvapení mojím čistým registrom, lebo za volantom nikdy nepijem, chodím pomaly,… Skrátka mojím koníčkom je dodržiavať zákon. Je to americký štýl - pomaly sa voziť. Nenechať sa ničím vyviesť z miery.

Máte ešte nejaký automobilový sen?

Keby som mal dosť peňazí, kúpil by som si ešte kabriolet Cadillac Eldorado.

Beata Plachá

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 781
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 064
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 820
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 476
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 4 437
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 808
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 570
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 297
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu