Valentín naplnil niektoré obchody, akoby boli Vianoce

Slovenskí obchodníci, podobne ako ich kolegovia v západnejšie položených štátoch, si nad sviatkom sv. Valentína začínajú mädliť ruky. Prvopočiatky osláv zaľúbencov siahajú síce do duchovných sfér, ale taký vďačný námet, ako je láska, sa sotva mohol vyhnúť

komercionalizácii.

Atmosféra v niektorých obchodoch včera pripomínala až vianočné nákupy. „Nielen mládež, ale aj staršie generácie si to už osvojujú, zháňajú drobné pozornosti. Z roka na rok viac. Rozhodne sa najviac kupujú sladkosti a potom aj fľaštičky a liehoviny. Ľudia si chcú urobiť pekný večer,“ povedal včera J. Pajer z obchodného domu Tesco Bratislava. V žiadnom prípade však nepripúšťa, že by sa tento sviatok stal viac komerčnou ako duchovnou udalosťou. „Ľudia si chcú symbolicky pripomenúť, že sa majú radi, chcú si prejaviť, v čom sú hodnoty.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Miroslava Suchánka, šéfa považskobystrickej Jednoty, ktorá vlastní prvý slovenský hypermarket, sa valentínsky deň viditeľne ujal vlani.

V zákazníckych taškách miznú všakovaké sladké drobnosti a srdiečka v najrôznejších podobách. Či ide v tento deň viac na odbyt aj iný tovar – v niektorých štátoch sa vraj mimoriadne kupuje napríklad bielizeň – si nevšimol. Hlavne však do toho vstupujú deti, priznal. „Isté je, že sa to už pomaly zaužívalo a medzi ľudí sa to prenáša aj z médií,“ uzavrel Suchánek.

Valentínska tradícia siaha do 4. storočia. So symbolickými pozdravmi a odkazmi sa začala spájať približne v 16. storočí. Ujalo sa to najprv v Británii, potom v Amerike a odtiaľ sa zvyk v pozmenenej podobe vrátil do Európy. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 393
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 990
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 215
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 103
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 784
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 652
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 646
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu