Nemýlia sa iba bankomaty Tatra banky. „Môže dôjsť k situácii, že z technických dôvodov bankomat peniaze nevydá. Pri účtovných uzávierkach tieto rozdiely zistíme a vykonáme opravné účtovania,“ povedala Adela Laktišová zo Slovenskej sporiteľne. Pre istotu môže klient takýto nevydarený výber reklamovať. „Klientovi vrátime peniaze na účet so spätnou platnosťou, takže úroky nestratí. Samozrejme, vrátime mu aj poplatky spojené s operáciou,“ dodala.
Aj VÚB priznáva, že bankomaty občas zlyhajú. A to aj opačne - bankomat peniaze vydá, ale na účte zostanú. „Teoreticky sa jeden alebo druhý prípad môže vyskytnúť v bankomate každej banky,“ hovorí Silvia Nosálová z VÚB. „Reálne však k tomu dochádza len veľmi zriedka.“
Príčinou podľa nej môže byť zlá kvalita bankoviek, výpadok telekomunikačného spojenia či elektrickej energie.
VÚB má o transakciách v bankomate presnú evidenciu. Podľa záznamov postupuje pri reklamáciách.
„Ak bankomat nevydá toľko peňazí, ako deklaruje na obrazovke, či stiahne z účtu, sú nevydané bankovky uložené v zbernej kazete,“ vysvetľuje Nosálová. Jej obsah sa porovnáva so záznamami a potom je ľahké zistiť transakciu, ktorá neprebehla správne. „Tento proces trvá štandardne štyri až päť dní.“ (bro)