Návrh zákona o obecných daniach podnikateľom uberá možnosť na seba upozorniť. Hovorí, že za uskutočňovanie zvukovej, figurálnej a svetelnej reklamy, sa každý predmet zdaňuje sumou tisíc korún denne. Svetelný nápis upozorňujúci na podnik sa majiteľovi kaviarne môže predražiť o 365-tisíc ročne, ktoré navyše zaplatí ako daň. Veľkoplošné reklamy kvôli daniam tiež zdražejú asi o 2-tisícky mesačne, čo sa na cene reklamy môže prejaviť navýšením o 20 až 50 percent.
Hoci sa navonok môže zdať, že jednoduchých ľudí sa tieto veci netýkajú, v konečnom dôsledku zaplatia dane oni vo forme zvýšených cien výrobkov a služieb. Rovnako je známa súvislosť, že zvýšené náklady na podnikanie znižujú tvorbu pracovných miest, a teda pracujú v prospech vysokej nezamestnanosti. (kr)