Minulý týždeň ohlásili záujem o spoluprácu s letiskom v Bratislave nielen predstavitelia viedenského letiska, ale aj rakúskej leteckej spoločnosti AUA. Šéf AUA Vagn Sorensen povedal, že skupina Austrian-Airlines by sa rada zúčastnila na bratislavskom letiskom a v strednodobom horizonte by rada z neho lietala do rozličných miest v EÚ. Zatiaľ sa však k dohode nedospelo.
Na budúci rok sa však krajina stane členom EÚ. Denník cituje riaditeľa letiska Jaroslava Macha, že to bude zrejme veľká výhoda pre bratislavské letisko. Členstvo v EÚ mu prinesie nielen nové letecké spoločnosti, ale v rámci voľného vzdušného priestoru aj viac práva na jeho využívanie. To súčasne v súvislosti s medzinárodnými zákonmi nie je možné. Nedá sa lietať do všetkých vytipovaných cieľových miest. So vstupom do EÚ môže Slovensko automaticky lietať do všetkých letísk v EÚ.
J. Mach v rozhovore pre denník povedal, že od začiatku prevádzky slovenskej lacnej leteckej spoločnosti SkyEurope v minulom roku stúpa záujem aj iných podobných aerolínií o Bratislavu. "Každý deň sa u nás informujú lacné letecké spoločnosti o letiskových poplatkoch," uviedol. Zatiaľ s nimi nejestvujú nijaké pevné dohody. Riaditeľ predpokladá, že priaznivejšie ceny - nižšie poplatky pre lietadlá a cestujúcich a za odbavenie - budú aj v budúcnosti výhodou v konkurenčnom boji. Okrem toho má bratislavské letisko nepretržitú prevádzku, čo je výhodné pre charterové lety, prepravu nákladov i pre lacné letecké spoločnosti.
Presse uvádza, že od nového roka dôjde k premene bratislavského a košického letiska na akciové spoločnosti a že Viedeň sa nemusí bezpodmienečne chápať ako konkurent Bratislavy. Podľa J. Macha letiská, ktoré ležia tak blízko seba, nemusia byť nijakými konkurentmi. Spolupráca s Viedňou je vraj dôležitá, ale všetko bude záležať od politiky - lebo rozhovory medzi oboma letiskami sa ťahajú už takmer 13 rokov.