Slovenské pivá majú doma úspech

BRATISLAVA - Slováci dávajú prednosť slovenským pivám. „Spotrebiteľ nielenže lepšie pozná slovenské značky, ale ich aj častejšie vkladá do nákupného košíka,“ zistila agentúra GfK v aprílovom prieskume medzi tisíckou respondentov.


Výrobcovia domácich značiek majú dôvod byť spokojní: ľudia ich poznajú a pijú. ILUSTRČNÉ FOTO TASR


V spontánnej znalosti značiek sa na prvom mieste umiestnilo pivo Zlatý Bažant, ktoré poznajú takmer dve tretiny ľudí. Za ním nasledujú Corgoň a Šariš. Každú z týchto značiek poznala viac ako polovica opýtaných. Pivá Zlatý Bažant a Corgoň patria do pivovarníckej skupiny Heineken, pod značkou Šariš varí pivo koncern South African Breweries.

Muži majú prevahu v znalosti značiek pív. Všetky značky v Top 10 uvádzali častejšie ako ženy. Aj pivo ako samotný nápoj chutí výrazne väčšiemu percentu mužov ako žien. Potvrdzujú to aj výsledky prieskumu, podľa ktorých chutí pivo až 72,7 percenta mužov a iba 30,1 percenta žien.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aspoň občas pije pivo 73 percent Slovákov. Sedem a viac pív týždenne vypije približne každý ôsmy opýtaný. Jednoznačne najviac piva sa vypije v lete. Heineken s popredným miestom na trhu predá od júna do augusta tretinu svojej ročnej produkcie. Pivovar Topvar, trojka na slovenskom trhu, predáva v lete o polovicu viac piva ako počas ostatných mesiacov.

Pre Slovensko je typická vernosť regionálnym značkám. „Našimi najsilnejšími regiónmi sú Hurbanovský, Nitriansky a Martinský,“ hovorí Peter Švec z Heinekenu. „V Hurbanove, Nitre aj Martine máme pivovary,“ vysvetľuje. Podobne sú na tom aj iní predajcovia. Napríklad prešovský Pivovar Šariš predá najviac piva na východe krajiny. Topoľčiansku značku Topvar obľubujú hlavne pivári z horného Ponitria a stredného Považia.

SkryťVypnúť reklamu

V celosvetovom rebríčku konzumácie piva sú Slováci na ôsmej priečke. V prepočte na jedného obyvateľa vrátane detí sa vlani na Slovensku vypilo 94 litrov piva. Svetovou jednotkou sú stále Česi s ročnou spotrebou 160 litrov na hlavu. (tv)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu