Na hraniciach rozdávajú letáky o Slovensku

Na deviatich najväčších hraničných priechodoch rozdávajú brigádnici v tričkách s nápisom Slovakia propagačné letáky o Slovensku. „Ideme na Slovensko už asi dvadsiatykrát,“ hovorí Frank z Nemecka. V aute sedí s manželkou, mieria do Dolného Kubína, leták ..


Študent rozdávajúci propagačné letáky Slovenska na priechode v Jarovciach odsledoval, že najviac k nám chodia Taliani, Rakušania, Nemci.


FOTO SME – ĽUBOŠ PILC


Na deviatich najväčších hraničných priechodoch rozdávajú brigádnici v tričkách s nápisom Slovakia propagačné letáky o Slovensku. „Ideme na Slovensko už asi dvadsiatykrát,“ hovorí Frank z Nemecka. V aute sedí s manželkou, mieria do Dolného Kubína, leták nepotrebujú, slovenské regióny dobre poznajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Najviac sa nám páči Orava a Tatry,“ hovorí Frank. Manželka okamžite dopĺňa: „Aj Slovenský raj. Príjemní ľudia, pekná príroda, dobré jedlo aj pitie,“ hladká sa názorne po bruchu.

SkryťVypnúť reklamu

Na hraničnom priechode Jarovce rozdáva letáky študent fakulty telesnej výchovy Ľuboš Viktorin. Robí aj záznamy, akí turisti k nám chodia. „Najviac Taliani, Rakúšania, Nemci, Poliaci a Maďari. Okolo práve prechádza talianska rodinka a berie si leták v angličtine. Po anglicky nevie, dokáže však vysvetliť, že cez Slovensko iba prechádza a mieri do Poľska. „Taliani často leták vrátia, nevedia jazyk,“ hovorí Viktorin. Na priechode sa strieda s kolegom – po šiestich alebo dvanástich hodinách.

Každému vodičovi ponúknu leták so základnými štandardnými informáciami. Na prvej strane sa píše, koľko má Slovensko obyvateľov, akú má rozlohu, kam treba volať v prípade núdze, aké je napätie v zásuvkách a dokedy sú otvorené obchody. Na ďalšej strane je mapka s turistickými informačnými kanceláriami a kontakty na ne. Posledná strana hovorí o slovenských zaujímavostiach – koľko je tu hradov, jaskýň, jazier, kúpeľov, koľko lokalít je na zozname UNESCO.

SkryťVypnúť reklamu

Letáky a kampaň pripravila Slovenská agentúra pre cestovný ruch, platená z rozpočtu ministerstva hospodárstva. Príchodiaci, ktorí vyzerajú perspektívne, teda karavany či autá s väčším počtom turistov, dostanú aj obsiahlejšie brožúrky o slovenských pamätihodnostiach.

„Nikto si zatiaľ nepýtal radu, kam sa ísť pozrieť. Zaujíma ich najčastejšie, kde si môžu kúpiť diaľničné známky, kde zmeniť peniaze, či sa u nás dá platiť kreditkou, alebo eurami. Jeden Angličan sa pýtal, koľko tu stojí pivo,“ hovorí Viktorin. Tieto informácie v letákoch nie sú.

Za rozdávanie letákov dostáva Ľuboš 50 korún hrubého na hodinu, vraj je to zatiaľ jedna z jeho najlepších brigád. „Skúšal som predávať ruže, jednu po 75 korún, z toho 25 korún malo byť mojich. Beháte po meste, no za štyri hodiny predáte možno päť z nich.“ Potom jazdil po meste so zmrzlinovým vozíkom, ale pršalo a predaj nebol dobrý. Skúšal i práce na stavbe či administratívu v sporiteľni. (haj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu