Všetko stratené je predurčené k tomu, aby sa to raz znovu našlo. Je Lara Croft vnučkou Sigmunda Freuda? Môže byť akčná zábava operačným poľom modernej psychológie?
Hollywood je už dávno otvorený ponaučeniam postštrukturalistickej filozofie vo veciach pamäti a zabúdania, vytláčania a spomínania, tej bizarnej zmesi šamanstva a bleskov poznania.
Pokračovanie Lary Croft je rodinný film. Začína sa svadbou na gréckom ostrove Santorini, spevom a tancom. Ale než sa ženích s nevestou k sebe priblížia, začne sa triasť zem. A - čo bolo dávno stratené, sa znovu zdá prístupné: podzemný chrám, ktorý postavil Alexander Veľký, symbol mužskej dobyvateľskej rozkoše s jeho veľkolepým starovekým mixom z osamelosti, túžby a nutkania k smrti. Dvaja americkí režiséri momentálne pripravujú filmy o jeho osude: Baz Luhrmann a Oliver Stone - ten zaangažoval do svojho diela aj Angelinu Jolie.
Lara Croft sa chystá preniknúť do chrámu pod morom, predurčeného k tomu, aby ho zakrátko znovu zasypalo. Mladí Gréci sú fascinovaní, nasledujú ju. Ich otec tuší, aký bude ich osud pod hladinou a pod bralami, po boku tej dievčiny. Tajomstvo toho, čo chrám skrýva, je už dávno známe: Pandorinu skrinku. Totálnu zbraň ABC. Tej stačí len 45 minút, aby vysypala na svet všetky možné katastrofy a s nimi aj doktora Jonathana Reissa, majstra intríg a laureáta Nobelovej ceny, ktorého niektorí volajú aj novodobý doktor Mengele.
Protihráči zloduchov, hrdinovia a superagenti našťastie ešte vždy nakoniec predsa len dostanú nejakú objednávku na záchranu sveta, ktorou si liečia svoju rastúcu osamelosť. V prípade ženského variantu superhrdinu je to ešte zreteľnejšie, než u jej pravzorov Bondovcov. Amazonka Lara Croft sa pri naháňaní Pandorinej skrinky pokúša reaktivovať starý vzťah s bývalým agentom M15 Terrym Sheridanom, ktorý ju kedysi zradil, a vlasť a kráľovnú k tomu, a teraz za to sedí v base v Kazachstane.
Stará láska, z ktorej nezostalo oveľa viac než jazda na motorke pozdĺž čínskeho múru a spoločný skok do priepasti z veže Finančného centra v Hongkongu: najvyšší z citov, vo voľnom páde, pár sekúnd letu, než sa otvoria padáky.
Lara Croft, čo ako bojový stroj z videohry v prvom filme vyzerala tak neživo, ale predsa len má tak veľa spoločného so sestrou Pandorou, je smutná. Jej plasticky nadizajnované telo z nej robí abstraktnú ikonu ženy určenej na pozeranie. City sa perlia na hladkom striebristom potápačskom neopréne ako kvapky vody.