BRATISLAVA - Slovenské telekomunikácie stiahli svoju žalobu na reklamnú kampaň mobilného operátora Orange na službu Paušál 30 Mini. Potvrdil to viceprezident telekomunikácií Ján Kondáš. „Až donedávna sme nerobili konfrontačnú komunikačnú kampaň a našou stratégiou je vyvarovať sa takejto komunikácie aj v budúcnosti,“ povedal.
V budúcnosti telekomunikácie podľa Kondáša urobia všetko pre to, aby svojimi kampaňami vecne informovali o ponúkaných produktoch, službách a riešeniach rôzne cieľové skupiny. „Samozrejme, budeme veľmi pozorne sledovať kampane konkurentov,“ dodal Kondáš.
Orange rozhodnutie svojho konkurenta privítal. „Ďalej sa tak môžeme nerušene venovať našim užívateľom a informovať ich o nových produktoch a službách namiesto zbytočných právnych sporov a konfrontácií, čo je pre nás, ako najväčšieho telekomunikačného operátora v počte zákazníkov, kľúčové,“ povedal hovorca firmy Peter Tóth.
Podľa nepotvrdených informácií telekomunikácie stiahli podanie na reklamnú kampaň aj zo Slovenskej obchodnej inšpekcie. Ďalej mala firma vziať späť aj podanie na súd vo veci služby Medzinárodné hovory, ktoré rovnako poskytuje slovenský Orange. K týmto informáciám, ani k aktuálnemu stavu podania na Protimonopolnom úrade sa telekomunikácie nevyjadrili.
Práve na základe podania Slovenských telekomunikácií a následného predbežného opatrenia vydaného súdom musela spoločnosť Orange stiahnuť akúkoľvek reklamu propagujúcu službu Paušál 30 Mini spôsobom, ktorý sa vzťahuje k volaniu z pevných liniek. Orange tak od 26. júla musel stiahnuť všetky reklamy, letáky a ďalšie druhy propagácie tejto služby, ktoré by boli v rozpore s uvedeným predbežným opatrením.
Stiahnutie podania by malo mať za následok pozastavenie uvedeného predbežného opatrenia. Orange však mal podľa svojho hovorcu kampaň na uvedený paušál naplánovanú len do konca júla.
Všetky argumenty telekomunikácií Orange odmietol. V reakcii na predbežné opatrenie súdu sa mediálny súboj oboch firiem vyostril, keď Orange v televízii prezentoval svoj pôvodný televízny spot na Paušál 30 Mini, avšak s rozostreným obrázkom telefónu pripojeného na pevnú linku a dodatkom, ktorý divákov informoval o tom, že firma na základe podaní „istého telekomunikačného operátora“ nemôže poskytovať o produkte relevantné informácie. Telekomunikácie následne reagovali mediálnou kampaňou, podľa ktorej „nie je všetko jasné, čo je oranžové“.
(sita)