
Kolumbijčan Juan Pablo Montoya na vozidle Williams-BMW absolvuje čestné kolo po víťazstve na Veľkej cene Nemecka na okruhu v Hockenheime. FOTO - REUTERS
až päť pilotov, doterajšie veľké ceny vyhralo sedem rôznych pretekárov. Slovami Niki Laudu „opäť sa je na čo pozerať“. Trhlinou v narastajúcom napätí je klesajúci počet divákov na samotných pretekoch. Nedeľňajší Hockenheimring na viacerých miestach odhalil poloprázdne tribúny. Tento problém je však podľa riaditeľa Ferrari Lucu Montezemola v stúpajúcich nákladoch v F1.
„Trápi ma, že mnoho mladých ľudí nemá prístup k vstupenkám na preteky F1, pretože sú príliš drahé. Diváci zaplatia za víkend na veľkú cenu viac ako za letenku do Karibiku,“ uviedol Luca Montezemolo, ktorý nesúhlasí ani so spôsobom prerozdeľovania financií pre jednotlivé tímy zo strany organizátorov seriálu F1: „Tímy nedostávajú nič zo zisku z reklám popri trati a z pódia pre stupňov víťazov. Máme akurát štyridsaťsedem percent z predaja televíznych práv.“
Montezemolove slová si zobrali k srdcu šéfovia tímov v F1 a debatovali v Hockenheime o tom, ako na okruhy prilákať viac divákov. Problém vidia v nových pravidlách kvalifikácie, podľa ktorých sa jazdí jedno kolo v piatok a druhé v sobotu. Po skončení sobotných druhých jázd divákom zostáva čakať dvadsaťštyri hodín na nedeľňajšie preteky. Preto množstvo z nich dáva prednosť televízii. „Všetko, o čo sa usilujeme, je ponúknuť fanúšikom za ich peniaze viac zábavy,“ zhrnul snahy šéf Minardi Paul Stoddart. Šéfovia chcú svoje návrhy doladiť pred nasledujúcou Veľkou cenou Maďarska.
Na Hungaroring pôjde pravdepodobne s najväčším hendikepom Ralf Schumacher. Traťoví komisári ho po analýze videozáznamu označili za vinníka kolízie po štarte Veľkej ceny Nemecka a mladší Schumi dostal trest. Na nasledujúcej Veľkej cene Maďarska, ktorá je na programe 24. augusta, sa posunie vo výsledkovej listine kvalifikácie o desať miest dozadu. Aktuálne štvrtý pretekár priebežného poradia MS sa chce proti verdiktu odvolať. „Aj keď protest neprejde, Ralf má stále šancu,“ reagoval technický šéf BMW-Williams Mario Theissen. „Stačí pripomenúť Michaelov defekt, po ktorom tri kolá pred koncom padol z druhého miesta na siedme.“
Vo formule je opäť všetko možné, a to je dobré.
ĽUDO PETRÁNSKY