Riaditeľ - Milo ma prekvapila aktivita rodičov. Chybou však bolo, že nik z vás so mnou nediskutoval. Je to pekná vec a je škoda, že nie je na celej škole. Určite by som podobné aktivity privítal, ale nie v takom rozmere.
Rodičia - Čo vám v tom bráni, hádam nechcete od nás, aby sme sponzorovali celú školu?
Riaditeľ - Z pedagogického hľadiska to nepôsobí dobre na ostatné deti, ak je jedna trieda privilegovaná. Kvôli bezpečnosti detí som požiadal o odborné stanovisko. Nemôžem umelo vytvárať nedostatky a nemôžem porušovať normy. Sme na štátnej škole a nemôžeme si robiť čokoľvek. Mali ste prísť vopred a doniesť technický nákres. Dal by som to odobriť a dohodli by sme na kompromise. Tento týždeň musím urobiť opatrenia, trieda nemôže fungovať ako kmeňová.
Rodičia - Na základe čoho urobíte opatrenia, kto vám dal päť dní?
Riaditeľ - Konám v súlade so závermi, ktoré mi uložil štátny hygienický ústav, písomne to nemám.
Rodičia - Prehadzujete na nás zodpovednosť, lebo to nie je v súlade s normami. My sa nemáme čo starať o normy, snažíte sa situáciu riešiť ex post, nie iniciatívne, ale represívne. Nekomunikujete s učiteľkou. Z pozície sily urobíte zadosť kontrole, ktorú ste si pozvali sám.
Riaditeľ - Zásady treba dodržať. V štátnej škole ste si urobili veľmi peknú vec, to neznamená, že ste urobili najlepšie. Obišli ste kompetencie riaditeľa školy. Nechcem dať domček odstrániť, verím, že nájdeme kompromis.
Rodičia - Radi by sme videli váš návrh opatrení predtým, ako ho uvediete do praxe, pretože sa týka bezprostredne našich detí.
Riaditeľ - Veľmi rád by som domček v triede nechal, lenže o pol roka to dostanem príkazom od hygieny. Poprosil by som vás, obráťte sa na tie pracovníčky.
Rodičia sa nakoniec s riaditeľom dohodli, že požiada hygienikov o výnimku. Domček v triede nie je len na parádu. Predstavuje tému rodiny a domova, s ktorou budú tretiaci celý rok pracovať. A ak im bude ťažko, pôjdu si do domčeka vyžalovať svoje malé boliestky. (dro)