Ako sa to stalo? Odpoveď zatiaľ nepoznajú

Zatiaľ najpravdepodobnejšou, stále však ešte nie definitívnou verziou nehody je, že vodičovi okolo 7.20 z neznámych príčin zhasol motor priamo uprostred prudko stúpajúcej a veľmi ostrej pravotočivej zákruty neďaleko Úhornej smerom na Pačanský kopec.

Vodič zatiahol ručnú brzdu a vystúpil z autobusu s úmyslom zabezpečiť vozidlo proti pohybu podložením nejakého predmetu pod kolesá.

Spolu s ním bol v tej chvíli pri autobuse údajne aj asi deväťročný chlapec. V momente, keď bol vodič vonku, z neznámeho dôvodu sa vozidlo pohlo a začalo sa spúšťať smerom dozadu.

Medzi približne 45 prevažne staršími cestujúcimi nastal zmätok. Asi desiatim sa podarilo z autobusu vyskočiť.

Vodič síce ešte stihol do autobusu naskočiť, ale zabrániť nešťastiu sa mu už nepodarilo. Autobus po asi 10- až 12-metrovom cúvaní zišiel z cesty a pravdepodobne zachytil aj chlapca, zrútil sa z prudkého svahu a prevrátil sa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Toto je pravdepodobná verzia nehody, ale vyšetrovanie sa ešte neskončilo, preto zatiaľ nemožno tvrdiť, že sa to stalo presne takto. Bolo by nepochopiteľné, keby vodič sám od seba zastal uprostred takejto zákruty,“ povedal včera vedúci prevádzky Slovenskej autobusovej dopravy Košickej dopravnej spoločnosti, a. s., Juraj Palai.

„Takisto stále nevieme, ako sa mohol autobus pohnúť. Vodič má pomliaždeniny a zlomenú kľúčnu kosť, zrejme zranenia spôsobené pri naskakovaní do autobusu. Neviem, kedy presne šiel vodič svoj posledný spoj, ale najneskôr v piatok večer, a má vyše desaťročnú prax. Presný vek a dátum poslednej kontroly autobusu Karosa v tejto chvíli nepoznám, ale spomedzi tých, čo používame, patrí k tým novším.“ Karosa jazdila pravidelne ako prímestský spoj na trase Košice – Poproč.

SkryťVypnúť reklamu

Po trase, na ktorej došlo k nehode, žiadne pravidelné autobusové spoje bežne nejazdia (mnohí pútnici na kopec vychádzajú pešo), a tento „pútnický“ spoj bol mimoriadny.

Na ceste nie sú zvodidlá ani žiadne iné zábrany.

„Problém s alkoholom tento vodič doteraz nikdy nemal,“ povedal Palai.

Jednoznačne vylučuje, že by vodičovi mohla dôjsť nafta. Ďalšia z preverovaných verzií hovorila o tom, že vodič nezvládol pre autobus zradnú zákrutu. Aby sa vôbec vytočil, musel vraj cúvať, a vtedy mohlo dôjsť k zrúteniu autobusu.

JAROSLAV VRÁBEĽ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu