Vodič zatiahol ručnú brzdu a vystúpil z autobusu s úmyslom zabezpečiť vozidlo proti pohybu podložením nejakého predmetu pod kolesá.
Spolu s ním bol v tej chvíli pri autobuse údajne aj asi deväťročný chlapec. V momente, keď bol vodič vonku, z neznámeho dôvodu sa vozidlo pohlo a začalo sa spúšťať smerom dozadu.
Medzi približne 45 prevažne staršími cestujúcimi nastal zmätok. Asi desiatim sa podarilo z autobusu vyskočiť.
Vodič síce ešte stihol do autobusu naskočiť, ale zabrániť nešťastiu sa mu už nepodarilo. Autobus po asi 10- až 12-metrovom cúvaní zišiel z cesty a pravdepodobne zachytil aj chlapca, zrútil sa z prudkého svahu a prevrátil sa.
„Toto je pravdepodobná verzia nehody, ale vyšetrovanie sa ešte neskončilo, preto zatiaľ nemožno tvrdiť, že sa to stalo presne takto. Bolo by nepochopiteľné, keby vodič sám od seba zastal uprostred takejto zákruty,“ povedal včera vedúci prevádzky Slovenskej autobusovej dopravy Košickej dopravnej spoločnosti, a. s., Juraj Palai.
„Takisto stále nevieme, ako sa mohol autobus pohnúť. Vodič má pomliaždeniny a zlomenú kľúčnu kosť, zrejme zranenia spôsobené pri naskakovaní do autobusu. Neviem, kedy presne šiel vodič svoj posledný spoj, ale najneskôr v piatok večer, a má vyše desaťročnú prax. Presný vek a dátum poslednej kontroly autobusu Karosa v tejto chvíli nepoznám, ale spomedzi tých, čo používame, patrí k tým novším.“ Karosa jazdila pravidelne ako prímestský spoj na trase Košice – Poproč.
Po trase, na ktorej došlo k nehode, žiadne pravidelné autobusové spoje bežne nejazdia (mnohí pútnici na kopec vychádzajú pešo), a tento „pútnický“ spoj bol mimoriadny.
Na ceste nie sú zvodidlá ani žiadne iné zábrany.
„Problém s alkoholom tento vodič doteraz nikdy nemal,“ povedal Palai.
Jednoznačne vylučuje, že by vodičovi mohla dôjsť nafta. Ďalšia z preverovaných verzií hovorila o tom, že vodič nezvládol pre autobus zradnú zákrutu. Aby sa vôbec vytočil, musel vraj cúvať, a vtedy mohlo dôjsť k zrúteniu autobusu.
JAROSLAV VRÁBEĽ