Bratislava 3. augusta (TASR) - Ministerstvo zahraničných vecí SR stále ešte nevybralo dve profesionálne agentúry, ktoré by mali v procese ratifikácie členstva v Európskej únii zabezpečovať komplexný program prezentácie Slovenska vo väčšine jej krajín. Objednávka v rámci vládnej integračnej a komunikačnej stratégie je v predpokladanej sume po sedem miliónov korún.
Pre oblasť Švédska, Dánska, Fínska, Veľkej Británie a Írska rezort diplomacie už vybral agentúru B+Advertising, s.r.o. Zrušil však výberové konanie, ako aj následné rokovacie konanie bez zverejnenia na ďalšie dve agentúry pre propagáciu SR v ostatných desiatich krajinách únie. Dôvodom bola nedostatočná úroveň predkladaných projektov. "Komisia nevidela dostatok záruk, že súťažiace agentúry dokážu žiadané projekty na patričnej úrovni realizovať," uviedol pre TASR hovorca ministerstva Boris Gandel. MZV SR preto v uplynulých dňoch vyhlásilo novú súťaž pre teritórium Belgicka, Holandska, Luxemburska, Nemecka a Rakúska, ako aj Portugalska, Španielska, Francúzska, Talianska a Grécka.
Víťazné agentúry majú realizovať program politickej, ekonomickej, kultúrnej a turistickej prezentácie krajiny v procese ratifikácie členstva v únii. Ten začal po podpise zmluvy o pristúpení desiatich nových štátov k EÚ 16. apríla v Aténach. Z európskej pätnástky zmluvu pritom už ratifikovali Dánsko a Nemecko.
"Priebeh verejného obstarávania je časovo náročný, rozhodnutie o zrušení súťaže nebolo preto jednoduché," povedal Gandel. Ministerstvo očakáva, že pri priaznivom priebehu budú nové súťaže uzatvorené asi za tri mesiace. Projekty agentúr pritom môžu byť využité na prezentáciu krajiny v rámci vstupu do EÚ.
Agentúra B+Advertising s. r. o. už pracuje na realizácii svojho projektu v Londýne a Dubline. Súčasťou projektu bude politicko-investičné fórum za účasti predstaviteľov slovenskej vlády a sprievodné podujatia kultúrneho a spoločenského charakteru. Predpokladaný termín podujatí je koniec októbra.