Spoločnosť bauMax úspešne vstúpila do nového tisícročia a pre rok 2001 chystá ďalšiu expanziu. Podobne ako bauMax po celej strednej Európe sú predajne v Slovenskej republike ukážkou účelne architektonicky riešenej predajnej plochy, svetlé a priateľské, kde je prezentácia tovaru riešená logickým a prehľadným spôsobom po oddele-niach a zaisťuje pohodlný a príjemný nákup pre slovenských zákazníkov.
Slovenský bauMax disponuje v súčasnosti šiestimi predajňami s predajnou plochu 44 000 m2 a na zákazníkov čaká sedem dní v týždni 400 odborne vyškolených predavačov. V jednotlivých predajniach je k dispozícii 35 000 produktov od náradia a železiarstva cez obklady a stavebné materiály, svietidlá, elektrospotrebiče a eletroinštalačný materiál, farby a laky, tapety, koberce, výrobky z dreva, všetko pre záhradkárov až po veľký výber každodenných potrieb pre domácnosť.
BauMax od roku 1994 s prvou predajňou v Slovenskej republike v Bratislave, vďaka pevným vzťahom s materskou firmou bauMax Rakúsko so sídlom v Klosterneuburgu pri Viedni je aj na Slovensku vo svojej oblasti číslom jeden. Za svoj najväčší kapitál považujú svoju obchodnú filozofiu, skúsenosti a know-how s viac ako 25-ročnými obchodnými skúsenosťami.
BauMax je dnes súčasťou medzinárodnej siete s viac ako 120 predajňami v strednej Európe. V roku 2000 navýšil bauMax na Slovensku obrat o 30 %. Nová predajňa v Nitre bola otvorená s veľkým úspechom, s predajnou plochou 9000 m2. BauMax predajne na Slovensku sú zriadené všetky podľa najnovšieho a najmodernejšieho štandardu. Napokon bauMax by sa chcel vo všetkých krajinách, kde pôsobí, čo najmenej odlišovať vo výzore a ponuke. Šesťdesiat percent sortimentu spoločnosti sa nakupuje na Slovensku, z toho pri-bližne 20 percent tvoria čisto slovenské produkty, ktoré sú č iastočne predávané aj v ostatných krajinách v pobočkách bauMaxu.
„BauMax chce byť vo svojej oblasti vedúcou spoločnosťou vo všetkých krajinách nielen v poč-te predajní a veľkosti plôch, ale aj v ponúkanom servise pre svojich zákazníkov,“ povedala nám Ing. Jitka Prokopcová, vedúca reklamy a marketingu bauMax v ČR a SR. „Z tohto dôvodu je našou veľkou úlohou presvedčiť nielen pomocou vysokej kvality a nízkej ceny, ale aj vlastnými službami. Náš ciel znamená absolutnú spokojnosť zákazníkov. Zamestnanci sú pravidelne školení na najnovší rozvoj sortimentu a na správanie sa k zákazníkom k ich maximálnej spokojnosti. Nákupné zvyklosti na Slovensku sú dnes iste už porovnateľné s ostanými krajinami, a preto je naším cieľom presvedčiť pomocou našich služieb a získať tak verných zákazníkov. BauMax dnes ponúka vrátenie peňazí, prírez dreva na mieru, dopravu zákazníkom, ale aj montážny servis a v budúcnosti chce tento balíček ďalej rozvíjať.“
Novinkou v servise poskytovanom zákazníkom bauMaxu v SR je tzv. cenová garancia, ktorá zaručuje vždy najlacnejší nákup. Veľkému ohlasu sa tešia aj novo zavedené trvale znížené ceny, ktoré garantujú u najfrekventovanejších výrobkov niekoľkonásobne dlhšie, než sú bežné akčné ceny.
Plány bauMaxu sú pre ďalšie roky okrem otvorenia Bratislavy a Košíc v roku 2001 aj ďalšie nové markety v Martine, Žiline, Trenčíne a Poprade. Tak by sa počet predajní bauMax priblížil v plánovanej pätnástke.
(r)