Reklama chce zaujať netradičnými spôsobmi

Pred rokom 1989 bežali v našich televíziách veľmi sporadicky reklamy na štátne podniky. Dnes je ťažisko propagácie v komerčnej reklame.


Jednou z firiem, ktorá využila možnosť netradičnej reklamy na balónoch boli VSŽ, ktoré sa spolupodieľali na balónovej fieste.



FOTO – ARCHÍV TASR

„Zvýšila sa konkurencia, značky musia bojovať o spotrebiteľa a boj bude stále ťažší, lebo ľudia sa tomuto spôsobu vnucovania bránia. Často skutočne ide o vnucovanie, reklama už nemá podobu informačnú, ale imperatívnu. Je to samé poď, urob, musíš,“ hovorí psychologička Elena Hradiská.

Reklama vymýšľa stále nové spôsoby, ako zaujať a pôsobiť. Budúcnosť podľa Hradiskej patrí interaktívnej reklame: „Môžete kliknúť na banner a vybrať si, ako bude reklama vyzerať, aká hudba ju bude sprevádzať, alebo si zahrať hru. Pasívni prijímateľ sa zmení na aktívneho spoluhráča.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Existuje mnoho netradičných spôsobov propagácie, ktoré sa u nás zatiaľ nepoužívajú, no vo svete sú bežné:

– rozširovanie správ ústnym podaním (reklamná agentúra rozmiestni v metre, v obchodných domov, na štadiónoch dvojice svojich ľudí, ktorí sa rozprávajú o výnimočnej novinke na trhu tak, aby ich okolie počulo)

– lietajúca reklama (na papierových drakoch, balónoch, ťahaná na transparentoch za lietadlami)

– chodiaca reklama (tabule zavesené na tele ľudí, u nás sa používa prezliekanie ľudí za maskotov)

– obrazce vykosené do polí alebo vyryté do ľadu na zamrznutom jazere

– reklamné sochy a monumenty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 313
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu