Boj o telefonujúcich klientov sa vyostril

BRATISLAVA - Slovenské telekomunikácie zaznamenali prvý úspech v spore s mobilným operátorom Orange Slovensko. Ten musí na základe predbežného opatrenia Krajského súdu Bratislava I, oddnes ukončiť porovnávaciu reklamu na program Orange 30 mini.

Z novín, časopisov a televízie musí zmiznúť reklama porovnávajúca výhody volacieho programu mobilného operátora s programom pevnej linky ST Mini od Slovenských telekomunikácií. Na Protimonopolnom úrade je okrem toho od konca mája podanie vo veci zneužitia dominantného postavenia na trhu programu 30 mini voči Orangeu, o ktorom má rozhodnúť do šiestich mesiacov. Jeho výsledkom môže byť vypustenie tohto programu z portfólia Orange.

Súdnu cestu si vybrali Slovenské telekomunikácie, ktoré vyčítajú mobilnému konkurentovi „predátorské“ ceny, ktoré má Orange držať na takej nízkej úrovni, že mu vytvárajú stratu. Okrem toho obviňujú Orange zo zavádzanie zákazníkov v porovnávacej reklame s použitím neúplných informácií, diskrimináciu zákazníkov na základe kupónov pri aktivácii programu, ako aj obmedzenia hospodárskej súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Telekomunikácie sa k prípadu zatiaľ vyjadrujú veľmi zdržanlivo. „Bolo by neetické vyjadrovať sa k dôvodom podania, kým nerozhodne súd,“ povedal ich hovorca Radoslav Bielka. „Podľa názoru súdu sme vo veci predbežného opatrenia preukázali skutočnosť nebezpečenstva hroziacej ujmy,“ uvádza v stanovisku, ktorým telekomunikácie reagovali na predbežné opatrenie súdu.

S volacím program prišiel Orange na trh v máji. Cielil ním na zákazníkov, ktorí sami nevolajú, ale chcú byť zastihnuteľní. V rámci predplatenej polhodiny umožňuje volať nielen do siete Orangeu, ale aj na pevnú linku. Po prevolaní získava zákazník ďalších tridsať minút, pričom si môže zvoliť výhodnejšie volania do jednej z primárnych oblastí telekomu. „Týmto volacím programom sme trafili klinec po hlavičke a obsadili sme trhový segmemt, o ktorý je záujem. Stali sme sa preň tŕňom v oku Slovenských telekomunikácií,“ hovorí generálny riaditeľ Orangeu Pavol Lančarič.

SkryťVypnúť reklamu

Za dôkaz kvality svojho produktu považuje Orange aj to, že podobný program rozbehol aj druhý najväčší mobilný operátor EuroTel s programom 20 + 20. „EuroTel zareagoval na situáciu na rozdiel od Slovenských telekomunikácií komerčne, čo kvitujeme, hoci pri porovnávacej reklame nešli na vec dôsledne,“ spomenul Lančarič.

Voči jeho tvrdeniam sa ohradil EuroTel. „Náš program 20+20 je vo svojom segmente najvýhodnejšou alternatívou na trhu. Marketingová komunikácia poukazuje na výhodnosť našej ponuky a je v súlade so zákonom,“ uviedol riaditeľ pre vonkajšie vzťahy EuroTelu Juraj Droba. Slovenské telekomunikácie prišli s ponukou miestnych volaní zdarma po tretej prevolanej minúte a znížili poplatok za zavedenie pevnej linky na korunu.

Konzultant telekomunikačného trhu Peter Druga hodnotí daný vývoj pozitívne - ide podľa neho o prvú lastovičku, ktorá vypovedá o rastúcom konkurenčnom boji na Slovensku. „Boj o zákazníka sa presunul do segmentu hlasových služieb s minimálnymi telekomunikačnými výdavkami, kde je prítomná najmasovejšia zákaznícka skupina,“ uviedol Druga.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ Pavol Lančarič prisľúbil, že firma podnikne odvetné kroky. Zvažujú napríklad upozornenie EuroTelu na to, že ich porovnávacia reklama nie je v súlade so zákonom o reklame, ako aj ďalšie právne kroky. Spor medzi Orangeom a Slovenskými telekomunikáciami spoločnosť EuroTel odmieta komentovať. Podľa Drugu bude v tejto súvislosti zaujímavé sledovať, ako sa zachová Protimonopolný úrad. „Obdobná akcia EuroTelu, ktorého majoritným vlastníkom sú Slovenské telekomunikácie, vykazuje podobné črty ‚sporu‘,“ uzavrel Druga.

Pozastavenie porovnávacej reklamy bude stáť niekoľko desiatok miliónov korún, Orange hodlá v kampani na Orange 30 mini ďalej pokračovať.

Porovnanie programov Orangeu, EuroTelu a Telekomu*

názov programu mesačný poplatok počet minúty po sekundová iné
s DPH (v Sk) voľných minút prevolaní balíka tarifikácia
ST Mini 202,80 30 po 1. minúte
zapojenie za 1,20 koruny do konca augusta, mesačný poplatok 18 korún za používanie telefónu
EuroTel 20+20 238,80 20 20 od 1. sekundy
aktivácia zadarmo, prvý a šiesty paušál zadarmo, obmedzenie do konca augusta s podmienkou zakúpenia mobilu
Orange 30 mini 202,80 30 30 od 1. sekundy
aktivácia za 1,20 koruny, obmedzená do konca augusta

SkryťVypnúť reklamu

*Poznámka: porovnanie daných programov, ktoré sme uskutočnili len na základe vybraných parametrov a platných cenníkov a informácií od uvedených spoločností, nie je úplné. Ceny sú uvádzané s DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu