Dokončíte hovor, znovu sa začítate do pripravených poznámok a vtedy vás zavolajú na neplánovanú poradu k vedúcemu. Porada sa predĺži, keď sa vrátite k svojmu stolu čaká vás odkaz, že máte súrne telefonovať domov a zrazu zistíte, že sa blíži obed a vy ste ešte takmer nič z naplánovaných úloh nestihli. Chcete rýchlo zapnúť, aby ste dobehli zameškané, ale nedokážete sa koncentrovať.
Takéto vyrušenia sú však často bežnou súčasťou pracovného dňa. Preto sa s nimi musíme vysporiadať skôr než nás zaskočia a narobia nám problémy. Ale každý nemá možnosť utiahnuť sa do súkromia svojej kancelárie. Pokúste sa preto vytvoriť si aj vo väčšej miestnosti také pracovné prostredie, ktoré odbúra čo najviac rušivých vplyvov.
Ak ste vizuálny typ, neorientujte svoj pracovný stôl oproti oknu. Usilujte sa skôr umiestniť ho oproti stene, alebo inej stálej ploche.
Ak sú vaším dominantným zmyslom uši, musíte sa zase chrániť pred zvukovými vplyvmi – ak nemáte možnosť pracovať v tichu, pokúste sa hluk vo vašom okolí potlačiť napríklad hudbou, pri ktorej sa vám dobre pracuje.
Okrem toho sa naučte skoncentrovať. Nenechajte sa odviesť od úlohy, na ktorej musíte sústredene pracovať – poznámky alebo otázky, ktoré nemusíte riešiť hneď si poznamenajte a neskôr sa k nim môžete vrátiť a vybaviť ich.
Nie je však dobré ani preháňať to s koncentráciou – každú hodinku si dožičte krátky, asi 5-minútový oddych. Ak je to možné prejdite sa, alebo sa aspoň napite vody.
Rušivé vplyvy sa môžete naučiť aj odbúrať. S tréningom sa dá začať aj doma - pokúste sa sústrediť na pracovný problém a pritom si nahlas pustite napríklad rozhlas, alebo televíziu.