BRATISLAVA – Káblovka UPC odpojila niekoľko zákazníkov, ktorí si pri platení odratávali peniaze, čo museli zaplatiť, keď zvýšila ceny v rozpore s rozhodnutím Telekomunikačného úradu.
UPC v roku 2001 zdražovala, ale Telekomunikačný úrad vzápätí rozhodol, že na to nemá právo. Káblovka však jeho rozhodnutie ignorovala a niekoľko mesiacov vyberala od zákazníkov vyššiu cenu. Úrad jej napokon dovolil ceny zvýšiť.
Káblovka ako náhradu zákazníkom ponúkla vernostnú zľavu, ale tá nevynahradila celý preplatok. Niektorí si preto peniaze zo svojich faktúr začali odratávať. UPC odpovedala tvrdo a odpojila ich.
Združenie občianskej sebaobrany, ktoré zastupuje viacerých klientov UPC, preto sa obrátilo na Protimonopolný úrad. Svoju žiadosť doložilo šiestimi konkrétnymi prípadmi.
Riaditeľ odboru zneužívania dominantného postavenia Protimonopolného úradu Ladislav Szabó však potvrdil, že UPC odpojila svojich zákazníkov legálne. Všetci si odrátali zo svojich účtov viac peňazí, ako bol preplatok – zabudli údajne na vernostnú zľavu. Pavel Majerský, ktorému UPC odpojila matku, je presvedčený, že si určite neodrátala viac, ako bol jej preplatok.
Hovorca UPC Stanislav Šaling povedal, že žiadna telekomunikačná spoločnosť neposkytuje svoje služby neplatičom. „UPC Slovensko nie je výnimka.“ Tvrdí, že zákazníci urobili chybu, keď si odratávali preplatok.
Najvyšší možný preplatok je 1400 korún. Zákazníci, ktorí si odrátali vyššiu sumu, sa stali neplatičmi a káblovka ich môže odpojiť. Ak si však odrátali nižšiu sumu a káblovka ich napriek tomu odpojila, postupovala neoprávnene a môžu sa obrátiť na Protimonopolný úrad.
PETER CSERNÁK