BRATISLAVA – Ak televízny program preruší reklama, až 38 percent ľudí väčšinou prepne na inú stanicu. Ďalších 30,8 percenta si v tomto čase obvykle od televízora na chvíľu, 30,1 percenta zvyčajne pozerá aj reklamu.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnil Odbor mediálneho výskumu SRo od 27. mája do 2. júna na reprezentatívnej vzorke 3 396 respondentov. Na otázku, čo zvyknú robiť, keď beží reklama, nevedelo odpovedať 1,1 percenta oslovených.
Ženy si podľa prieskumu pozrú reklamu častejšie ako muži. Divákmi reklamy sú skôr ľudia s nižším vzdelaním. Odpoveď „väčšinou pozerám aj reklamu“ označilo 42,6 percenta oslovených so základným vzdelaním, ale iba 20,7 percenta vysokoškolsky vzdelaných. Najmenej priaznivcov má televízna reklama v mestách od 20-tisíc do 50-tisíc obyvateľov, najviac v lokalitách s menej ako 5-tisíc obyvateľmi. Pozeranie televíznej reklamy je najčastejšie súčasťou diváckeho správania obyvateľov Žilinského a najzriedkavejšie Prešovského kraja. (sita)