
Tunel je dopravnou bránou zo Spiša na Šariš. „Mali by sme byť väčší patrioti. Budovať vlastenectvo a sebavedomie na tejto stavbe,“ povedal premiér. FOTO – TASR

Pri razení prieskumnej štôlne sa tímy baníkov kopajúcich z dvoch strán stretli s odchýlkou len 22 milimetrov. Keď prerazili veľký tunel, bola odchýlka len osem milimetrov. Jedna čelba vyrazila 240 až 300 metrov tunela za mesiac, pričom európsky priemer je len 190 metrov. Prerazenie hlavného tunela trvalo len necelé dva roky. FOTO – ČTK
BRANISKO – Tunel popod Branisko je otvorený. Slávnosť pri tejto príležitosti trvala včera od jedenástej do druhej. Minister dopravy Pavol Prokopovič verí, že počas trojmesačnej skúšobnej prevádzky tunela sa podarí odstrániť všetky drobné chybičky, ktoré sa môžu prejaviť až pri jeho využití.
Minister Prokopovič na stretnutí s novinármi tvrdil, že Slovensko s budovaním diaľnic neprestáva. Slovenská správa ciest okamžite začína s budovaním diaľničného úseku Behárovce – Studenec, ktorý by mal stáť 700 miliónov korún. V pláne na najbližšie obdobie je aj diaľničný úsek Jánovce – Mengusovce – Hybe. Na jeho dostavbu plánujú použiť prostriedky z kohézneho fondu a ďalších fondov Európskej únie. Prvých 12,5 miliardy korún začnú čerpať od mája 2004 po vstupe Slovenska do Európskej únie. S úsekom Jánovce – Mengusovce by chceli skončiť do roku 2007.
(div)