, ale aj za vypísanie receptu, alebo že dvadsať korún pýtala aj očná optika, ktorá nie je podľa zákona zdravotníckym zariadením. Opäť sa ukazuje aj to, že ľudia na oboch stranách mávajú problém pochopiť i tie najjednoznačnejšie ustanovenia zákonov.
„Vyberal som si lieky na štyroch receptoch. Som zdravotne ťažko postihnutý, ale nepreukázal som sa preukazom, lebo som ho nemal pri sebe. Predložil som rozhodnutie o kompenzáciách ťažkého zdravotného postihnutia. Lekáreň ho odmietla uznať a musel som zaplatiť,“ hovorí 88-ročný pán Jozef z Bratislavy. Do lekárne sa vrátil aj s preukazom a žiadal vrátiť peniaze. Nepochodil.
Prezident lekárnickej komory Peter Mihálik dáva vinu ministerstvu, ktoré podľa neho nedokázalo vydať jasné usmernenia. V prípade pána Jozefa uznáva, že lekáreň pochybila, ale peniaze vrátiť nemôže. „My z nich reálne platíme dane. Lekárne platbu nablokujú, a nie je možné ju odblokovať. Bohužiaľ, je to ponaučenie do budúcnosti. Aby sme dokázali vzdorovať normám, ktoré sú zle pripravené a nejednoznačné,“ hovorí.
Ministerstvo zápasí s telefonátmi nespokojných pacientov. „Snažíme sa vyjsť občanom v ústrety, na internetovej stránke už máme zoznam najčastejších otázok s príslušnými odpoveďami. Ak má občan pocit, že platil neoprávnene, môže sa sťažovať riaditeľovi zdravotníckeho zariadenia, v prípade súkromných a neštátnych ambulancií krajskému lekárovi,“ povedala Alexandra Novotná, hovorkyňa ministerstva. (mar)