Napriek tomu odbyt vozidiel klesá. Za prvých päť mesiacov tohto roku sa na Slovensku predalo podľa evidencie centrálneho registra policajného zboru 24 230 nových osobných a malých nákladných áut.
„Za ten istý čas v minulom roku sa predalo 27 710 vozidiel v tejto kategórii. Medziročne sa tak opäť znížil odbyt vozidiel,“ píše v správe riaditeľka kancelárie Združenia automobilového priemyslu Mária Nováková.
Podľa nej sa na Slovensku dá auto bežnej ceny kúpiť za zhruba 28 až 30 priemerných platov, kým v Nemecku už za štyri platy.
Najvyšší podiel na slovenskom trhu po piatich mesiacoch predaja áut dosiahli
Škoda | (38,92 percenta) |
Peugeot | (8,46) |
Renault | (7,82) |
Volkswagen | (7,49) |
Citroen | (6,20) |
Opel | (5,51) |
Seat | (4,73) |
Fiat | (4,40) |
Mercedes | (2,35) |
Toyota | (2,13) |
Slovensko tak zosúladilo vykazovanie predajov vozidiel s krajinami Európskej únie a zaistilo porovnateľnosť vykazovaných údajov. Navyše sa odstránila možnosť falšovania výsledkov - importéri nemajú možnosť nahlásiť viac predaných vozidiel, ako v skutočnosti predali. (rf)
Auto na lízing
Lízingové firmy zvyknú uzatvárať zmluvy s klientmi priamo v predajni áut pri preberaní vozidla. Vybavenie je pomerne rýchle, firmy prídu už s pripravenými zmluvami. Zákazník si zvolí určitú akontáciu (základnú sumu, ktorú rovno zaplatí, a od výšky platby sa odvíjajú ostatné mesačné alebo štvrťročné splátky).
Príklad pre 300-tisícové auto
- akontácia je 50-percentná, teda 150-tisíc korún
- zároveň s akontáciou musí zákazník zaplatiť aj prvú splátku
- väčšinou aj poplatok za uzatvorenie zmluvy
- zákazník by si mal teda so sebou do predajne priniesť aj o 10-15-tisíc korún viac, ako je akontácia.
Niektoré lízingové spoločnosti ponúkajú akcie - napríklad rok poistenia auta zadarmo. V minulosti sa snažili pritiahnuť zákazníka aj darovaním akciového mobilného telefónu, rôzne darčeky ponúkajú stále.