náborom. „Prvá fáza výberu zamestnancov sa začne koncom roka 2003, pričom výber absolútnej väčšiny technických pozícií sa uskutoční do konca roka 2004,“ informovala spoločnosť.
Môže pri tom rátať s významnou pomocou štátu, ktorú sprostredkujú najmä úrady práce. Z doterajších rokovaní si odniesli úlohu hľadať vo svojich datábazach vhodných nezamestnaných ľudí. „Majú záujem o ľudí z oblasti Trnavy, Nitry, Bratislavy a Trenčína, s technickým vzdelaním, minimálne bakalárskym,“ povedala riaditeľka Krajského úradu práce v Trnave Daniela Urbanovská.
Všetci nezamestnaní záujemcovia dostanú na úradoch práce tlačivo, kde majú vyjadriť svoj záujem o prácu v budúcej fabrike. „Našou úlohou je vyhľadávať aj záujemcov o novú prácu,“ dodala Urbanovská s tým, že pôjde o ľudí, ktorí chcú zmeniť zamestnanie v prospech PSA.
Nie všetci nezamestnaní dostanú šancu pracovať v automobilke. Tým, ktorí nespĺňajú kvalifikačné predpoklady, chystajú úrady práce adaptačné a rekvalifikačné kurzy. „Pripravujeme sa pilotný projekt vzdelávania v automobilovom priemysle. Radi by sme pri tom využili schémy PHARE a štrukturálne fondy z Europskej únie“ povedala Urbanovská.
Prezident spoločnosti Jean-Martin Folz včera prišiel do Trnavy položiť základný kameň závodu a zdôraznil, že firma bude spolupracovať aj so školami a školským rezortom. „Naším cieľom je oboznámiť slovenské odborné školstvo so špecifickými postupmi a technológiami používanými vo Francúzsku,“ povedal. Firma chce spolupracovať pri odbornej výučbe mladých, doplnkovom vzdelávaní pracovníkov a vzdelávaní učiteľov na odborných školách.
V roku 2006, keď sa má začať sériová výroba nového „trnavského“ modelu, bude pre PSA pracovať 3500 ľudí. Okrem toho si budú môcť hľadať uplatnenie ďalšie stovky až tisícky ľudí vo firmách, ktoré sa stanú dodávateľmi PSA.
Trnavské auto je vo vývoji
V trnavskom závode chce PSA robiť malé autá. Aký model to bude, zatiaľ firma nezverejnila, ale už pred časom vyhlásila, že pôjde o nový model. Spýtali sme sa naň manažéra Citroenu Slovakia FRANTIŠKA MACHA.
Aké auto sa bude v Trnave vyrábať?
„Zatiaľ nevieme spresniť detaily, aký model konkrétne to bude. Bude to však vozidlo postavené na platforme 1. To je platoforma, na ktorej sa dnes robia porovnateľné modely Peugeot 206 a Citroen C3.“
Ktorá z dvoch značiek to bude?
„To záleží od poradia v kalendári noviniek. Sú to veci, ktoré nevieme oznámiť verejnosti.“
To znamená, že auto sa ešte len tvorí?
„Rozhodne. Na aute, ktoré má prísť v roku 2006 ako prvý model, ktorý sa bude vyrábať v Trnave, sa už začalo pracovať.“
(jj)
Plány PSA
* jún 2003 začiatok výkopových prác
* október 2003 začiatok výstavby
* koniec roka 2003 začiatok prvá fáza výberu zamestnancov
* koniec roka 2004 dokončenie výberu väčšiny technických pozícií
* leto 2005 odovzdanie výrobných kapacít a budov
* začiatok roku 2006 spustenie predvýrobnej série
* leto 2006 začiatok sériovej výroby
Autor: JURAJ JAVORSKYJOZEF GRYGA