m. Sympatický 43-ročný Rakúšan žijúci v Monte Carle je už piaty rok technickým šéfom BMW, ktorý dodáva agregáty pre tím Franka Williamsa. Nedávno prekvapil vyhlásením, že po skončení tohtoročnej sezóny odchádza z formuly 1.
Čo vás prinútilo k tomuto rozhodnutiu?
„Pri mojej práci mi takmer nezostáva čas pre moju rodinu a súkromný život. Cítim, že si musím oddýchnuť.“
Váš kolega z BMW Mario Theissen hovorí, že ste boli jednou z rozhodujúcich postáv vzostupu BMW-Williams. Nechceli ste odísť z vrcholu?
„Určite, a preto rozhodnutie nebolo ľahké. V BMW sú mnohí ľudia, ktorí svoju prácu odvádzajú na vysokej profesionálnej úrovni. Len sa mi zdá, že náš výkon nemá odraz na samotnom aute.“
Narážate na aerodynamiku williamsu?
„Ponúkame najvýkonnejší motor v celej formule jeden, s výkonom takmer 950 koní. Ako prvý sme prekročili devätnásťtisíc otáčok za minútu. Jeho spoľahlivosť je nadpriemerná. Žiaľ, zdá sa mi, že konštrukcia monopostu zaspala a len pomaly dobiehame svojich súperov.“
Váš pilot Juan Pablo Montoya na minulej Veľkej cene v Monte Carle vyhral. Nie je to predzvesť útoku na výslnie?
„Monte Carlo je špecifická trať, ktorá je mimo štandardu celého seriálu majstrovstiev sveta. Mali sme dobrú kvalifikáciu, a to bolo na tej trati rozhodujúce. Je ťažké predpovedať, či to bude na Ferrari, či McLaren stačiť aj inde.“
Súboj o titul sa teda zúži na Michaela Schumachera a Räikkönena?
„Všetko tomu nasvedčuje, ale nepredbiehajme. Samozrejme, že by som bol rád, keby sa k nim pridali aj naši piloti.“
Kto z nich má väčšie šance - Montoya alebo Ralf Schumacher?
„Potenciál majú obidvaja. Montoya je dravejší, Ralf zase trpezlivejší.“
Aký priebeh bude mať zajtrajšia Veľká cena Kanady?
„Trať v Kanade je rýchla, a tak sa môže naplno prejaviť výkonnosť motorov. Počasie má byť vraj premenlivé s vysokou možnosťou zrážok. Musíme precízne zvládnuť stratégiu, potom je šanca zopakovať výsledok z Monte Carla.“
ĽUDO PETRÁNSKY