
Zákazníčka obdivuje luxusné dámske sandále za 180 miliónov jenov (1,5 milióna dolárov), ktoré vystavili v tokijskom obchodnom dome. Obuv je skutočne luxusná – je osadená 690 rubínmi a vyrobená podľa vzoru topánok, ktoré nosila Dorothy vo firme Čarodejník z krajiny Oz.
FOTO – TASR, AP
LONDÝN – Najväčší britský maloobchodný reťazec Tesco zvýšil tržby za prvý finančný štvrťrok o 15,1 percenta. Firma oznámila, že za to vďačí väčšiemu počtu zákazníkov, ktorí ju uprednostnili pred konkurenciou. Viac kupujúcich vyrovnalo aj negatívny vplyv znižovania cien. Výšku tržieb spoločnosť neuviedla.
Tescu sa darilo hlavne za hranicami Británie, kde jeho tržby narástli o 28,4 percenta. Tesco vykazovalo rast a expandovalo ako doma, tak aj v juhovýchodnej Ázii a strednej Európe. Podarilo sa mu zvýšiť predaj výnosného nepotravinárskeho tovaru, ako je oblečenie alebo elektronika. Táto stratégia pomáha vyrovnávať pokles dopytu po potravinách.
(čtk)