O propagáciu turistických zaujímavostí sa doteraz starala Slovenská agentúra pre cestovný ruch, ako organizácia ministerstva hospodárstva. Na rok dostáva od štátu iba 40 miliónov korún, má päť turistických kancelárií, všetky v Európe. Susedné Maďarsko dáva na turizmus sedemkrát viac a vo svete má 20 kancelárií, od Tokia po New York. Práve uplynulý týždeň si Maďarsko zaplatilo aj reklamu, ktorú vysiela do celého sveta televízia BBC. Šot ukazuje maďarské reštaurácie, termálne kúpaliská a tanečnice v ľudových krojoch, podfarbuje ho podmanivá hudba a na záver sa objaví nápis pozývajúci do Maďarska.
Pál Csáky túto reklamu videl. „A na CNN alebo na Euronews sa dosť intenzívne propaguje Chorvátsko, videl som už aj reklamu na Poľsko, len na Slovensko nie.“
Agentúra hradí zo svojho rozpočtu najmä tlač propagačných materiálov a účasť na veľtrhoch. Na reklamy v zahraničných mé-diách jej nezostáva. Pozýva však na Slovensko zahraničných novinárov, každoročne ich príde takmer 40.
Novinári vraj chvália našu prírodu, kultúru, historické atrakcie. Ak sa sťažujú, tak na služby, neochotu čašníkov a na záchody.
(haj)